tirsdag 16. februar 2010

Tøfler og bestemorsteppe

 
Disse tøflene er på vei til en uvitende mottaker (vel, de blir vel egentlig sendt i morgen da..) ;) Det blir spennende å se om mottakeren vil like de og ikke minst om de vil passe henne...

Det hvite i bagrunnen er kjøkkenhåndduken jeg strikker på. Jeg har helt dilla på å strikke vaskekluter og kjøkkenhåndduker for tiden. Og jeg har funnet flere mønster jeg skal teste ut fremover :)

Jeg hekler også parallelt med dette, flere ruter til bestemorsteppet mitt. Det viste seg å bli for lite i fjor... Så nå er prosjekt "Fullføre bestemorsteppet", i full gang nå.

Slik så bestemorsteppet ut da jeg montert rutene sammen i fjor:



Fotokurset gikk kjempebra i dag. Vi lærte masse om kamerafunksjoner som fokusering, iso, lysmåling, blender og lukketid. Det blir mer teori neste tirsdag, før vi skal teste ut det vi har lært i praksis. Kurset varer helt frem til mai, med høydepunktet som er en helgetur til Senja sammen med fotogruppen min.
Beklager at jeg ikke har fått tatt en bloggerunde tilbake til dere på mange uker! Her har malearbeid og egne bloggeinnlegg måtte prioriteres, siden energien ikke har strukket til over alt. Beklarer så mye til dere som er så snille å legge igjen kommentarer og som ikke får svar tilbake!!!

Stor klem til dere!

12 kommentarer:

Camilla sa...

Nydelig teppe.... Når jeg ser hvor flinke mange av dere er så blir jeg så lysten på å prøve på noe sånt jeg også =)

Unknown sa...

Så flotte tøfler, nyyydelig farge!
Og teppet da - wow ♥

Skulle jammen meg fulgt bedre med i husflidtimene på skolen, jeg kan hverken hekle eller strikke og det irriterer meg veldig... Sååå mye fint dere "ekte" damer lager (er vel strengt tatt ingen dame om man ikke kan strikke og hekle, hihi)

Klem Line

Jatte sa...

Kjempesøte tøffler og teppe var kjempefint :)
Har selv lyst å lære meg å hekkle, jeg holder på å strikke et lappeteppe nå da, som skal toves ..

Ha en fin natt,
Klem Jatte!

Anonym sa...

Tøflene så veldig deilige ut, fargen også! Ligger oppskriften på nett?

Maria sa...

Hei igjen, jeg kommer sikkert til å spørre og mase innmari mye i tiden fremover, men du har virkelig imponert meg med bloggen din, altså!!!!

Og nå har jeg skikkelig lyst til å male rommet mitt KRITThvit;) med høyglansmaling nr.90 eller noe sånt...hihhi

Det virket utrolig fint, synes jeg, selv om mange mener at det ikke passer!!! Nei, dem burde man ikke høre på, altså;)

Akkurat nå har jeg en stygg tapet i en ekkel, gul farge som kommer til å bli innmari vanskelig å få av, men nå som jeg ser hvor mye jobb du har lagt ned selv, så kommer jeg til å holde ut, tenker jeg. Og loppemarkeder virker plutselig mye mer attraktivt etter å ha lest og lest i bloggen din:) Må bare få litt penger først, og sette i gang etterhvert.


Jeg bare lurer på noe angående vasking og slikt noe.... Hva bruker du av greier når du vasker? Det vil si, hva slags såpe bruker du når du vasker møblene før du pusser dem ned og så vasker igjen etterpå?

Bruker du salmiakk, klorin, vanlig såpe? Blander du kanskje vanlig såpe med salmiakk? Jeg har lest bloggen din fra januar til februar 2009, har ikke kommet lenger, og har fått med meg hvordan din læreprosess har vært frem til da. Og for å slippe å mase for mye, men skjønner jo at jeg må spørre litt for det. Håper det går greit da:)

Hva slags pensler har du brukt? Utrolig hvor flotte møblene dine har blitt etter maling, og det henger ikke igjen "merker" etter malingpensler, på en måte. Alt ser jevnt og fint ut, og jeg vil veldig gjerne lære av deg hvis du har tid og ork sånn etterhvert da:)


Jeg har ikke sånn slipemaskin selv, så tror jeg må pusse mye for hånd, håper det går greit. Og hvitt kan jo bli utrolig fint også:) bare man gjør det riktig, har jeg skjønt. Nei, best å avslutte, det er sent, og du synes sikkert at jeg maser igjen. Men tror jeg likte bloggen din innmari godt fordi du ikke er så opptatt av den shabby chic-stilen, men sørger for å få glans og stil på din egen måte uten innblanding fra andre. Nesten?! ;)


Klem igjen, og take care!

-Kamilla- sa...

Nydelig teppe og tøfler. Jeg sliter med å hekle, får det liksom ikke inn i autopilot modus... Så det tar så innmari laaang tid. Kos deg med heklingen. *Klem* -Kamilla-

Minka sa...

Så fint...Mottakeren blir kjempe glad for dette..Klems..

Silje Mari sa...

Så nydelige tøfler:) Heldige den som får dem i posten:D
Tulipanene tror jeg at jeg skal herme etter deg med, tulipaner er min favoritblomst og det er som du sier dyrt hvis man skal kjøpe ferske hver uke..jeg driver på slik nå..hmmm..ikke økonomisk bra:D Så takk for tips:)

Anne sa...

Så flink du er! Verkeleg vakkert teppe og skjønne tøfler:)
Håpar du har gode dagar!
Klem Anne:)

Mita på landet sa...

Hei - kom plutselig innom bloggen din. Kjempe fin side du har, her er det mye kreativitet og inspirasjon å hente;)

På landet sa...

Liker de tøfflene dine altså, så flink og effektiv du er, tøffler,teppe og vaskekluter. Bøyer meg i støvet,eller garnet ;)

Tinas Verden sa...

Kjempe stilig teppe! :)
Er også en ivrig hekler selv, men det går mest i pannebånd. Kan du legge ut oppskrift på disse rutene? :)
evt sende den til meg, så jeg kan prøve meg på noe annet enn å hekle pannebånd.

Go påske til deg og dine.

Mvh Tina :))