onsdag 1. september 2010

Soverom - Utfordring på NIB


Her er mitt bidrag til soveromsutfordringen på NIB :)

Jeg elsker soverom og synes det er det viktigste rommet i mitt hjem. I Drømmefabrikken har jeg valgt å innrede soverommet i en lys, romantisk stil. Det gjør at jeg senker skuldrene 100 % når jeg er inne på rommet. Jeg sover som en prinsesse under sengehimmelen, faktisk så sover både jeg og min mann bedre med en sengehimmel hengende over oss :)


(Til damene på NIB: Det er dette første bildet jeg ønsker å delta med i konkurransen.)


En kjole på sengekanten pynter også fint opp...


Jeg er så glad i min gamle speilkommode som jeg har brukt mange timer på å pusse opp. Hadde opprinnelig tenkt å skifte ut blyglasset, men nå er jeg sjeleglad for at jeg tok til fornuft :)


Levende lys skaper den rette stemningen...


Serveringsbrett med en vannmugge (Englemugge fra Blåst glasshytte), et av favorittmagasinene mine og et glass vann :) Alt jeg trenger for en hyggelig stund på sengekanten...


Silkeblomster som denne rosen bruker jeg en del av i Drømmefabrikken, da jeg mangler det "grønne" fingergenet. Jeg synes også at slike roser er dekorative og er et rimelig alternativ til ekte roser.


Nattbordene våre er egentlig serveringsbrett på stativ, men de var både finere og rimeligere enn de andre alternativene i møbelbutikkene.


To lag med sengetepper:
Det hvite heklede teppet er laget av bestemoren til min mann og ble gitt til oss i bryllupsgave. Er veldig glad i det! Det andre sengeteppet er fra Interiørland.


Piketitteren er også en av mine kjæreste eiendeler!
Den var brun og slitt da jeg fant den i en bruktbutikk i fjor, men etter litt hvitmaling ble den som ny :) 
Det ser ut som at de tingene jeg bruker mest tid og omsorg på, også blir mine favoritter...


Håper dere "trivdes" inne på mitt favorittrom i Drømmefabrikken og at dere kanskje fant litt inspirasjon :)

35 kommentarer:

Franske drømmer sa...

Vakkert, vakkert, vakkert!! Helt nydelig! Skjønner godt at dere sover godt der ;-)

Unknown sa...

Nydelig, vakkert, lekkert ♥ Kjempefint og delikat, kan tenke meg dere sover godt der:)
Stort og flott, og jeg elsker speilkommoden, piketitteren, de nydelige serveringsbrettene som nattbord OG de flotte sengeteppene! Vakkert ♥

Lykke til i konkurransen!

Klem Line

Cecilia sa...

Helt nydelig, lykke til. (:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Soverommet ditt er berre heilt nydeleg♥
Ikkje vanskeleg å forstå at du og din mann søv godt der inne☺
Eg syns og det er deileg med eit fint soverom, men har alltid syns det har vore vanskeleg holde det både ryddigt og fint. Akkurat no ser soverommet vårt ut som eit krigsområde :/

Lykke til med nib utfordringa☺

Klem M♥

Wimona sa...

Dette var et kjempe flott soverom! Lyst og fint! Og så mange vakre møbler!

Tror nok at jeg må følge deg videre i drømmefabrikken.

Lykke til med Nib utfordring!

Skogmusa sa...

Hei:)
Takk for koselig hilsen hos meg:)
Jeg visste ikke at det skulle være soveromsutfordring... he, he... Får prøve å ta noen nye bilder med bedre lys:)
Sååå vakkert soverom!! Helt nydelig:) Så herlig med stort rom!!! Du har virkelig sansen
Håper det er greit at jeg linker meg til deg:)
Ha en fin dag:)
Klem

Ramme Alvor sa...

Heilt nydeleg! Lukka til i konkurransen!

AbluMoo sa...

Vakkert!

(noe ganske annet enn mitt soverom som brukes til "oppbevaringskasse" for alt mulig rart...haha)

LIVS LYST sa...

Sart og fint! Lykke til i konkurransen!

Liv ;O)

malinsinterior sa...

Dette var virkelig en drøm av et soverom. Her tror jeg man sover godt ja :) Synes også det var veldig fint valg av farger, særlig på et soverom.

Hasigamas mamma sa...

Nydelig! Vakkert og svalt... et sted for gode drømmer :)
Lykke til!
Klem
Lise

Sologbolig sa...

Nydelig. Lykke til ! Klem

Randi sa...

Her har du virkelig klart å skapt en drømme stemning...gode farger, nyyydelig lys,og vakre ting som gjør hele rommet komplett!! rett og slett gjennomført og nydelig :-))

Skulle likt å visst innstillingen på kameraet ditt..hihihi

HA en flott kveld i drømmefabrikken

MissMette sa...

Elsker soverommet ditt - nydelig vakkert og gjennomført :) et flott bidrag i konkurransen!!! Ønsker deg masse lykke til, stor klem fra Mette

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Wow, veldig gjennomført og vakkert!!!
Nå skal jeg ta en titt på resten av bloggen din, og regner med at jeg blir mektig inspirert :)

Klem fra Stine

Hjemme hos meg sa...

Helt nydelig!!!

Klem Anette :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Soverommet ditt er berre heilt nyyydeleg! Så romantisk og herleg stemning!:)
Den piketitteren din er berre lekker! Fann ein slik ein på bruktbutikken her. Men dei skulle ha 2500 for den og ein kommode som fulgte med. det syns eg var dyrt, så eg måtte gå derifrå uten..kjipt!
Masse lykke til i konkurransen!
Klem:)

NL sa...

Utrolig lekkert og gjennomført romantiskt soverom!
Er det øverste sengeteppet fra house dr? elsker det, men har ikke sett det på nett..

Lykke til i konkurransen :)

Tee of Vinnord Cottage sa...

Så utrolig vakkert & romantisk!!! Helt nydelig var det :) Lykke til i utfordringen.... :D

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Absolutt nydelig soverom dere har! Så lekkert og fint. Får helt drømmer jeg når jeg ser på det.

Her er soverommet det mest nedprioriterte rommet i hele huset, og derfor det eneste som ikke er pussa opp. men sånn er det
Masse lykke til i utfordringa!

Klem Janne Merethe

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Utrulig nydelig :) Er enig med deg at ein sover betre med ein sengehimmel over senga :)

Her kunne eg godt tilbringt dagen ;) hehe. Vakre bilder :) Lykke til i konkurransen!

Godklem :)

Lottemora sa...

Nydelig rom. Helt etter min smak!

Anita S sa...

Hei hei Fru Luna

Det er jo bare såååååå lekkert
lykke til i konkurransen

klem anita S

KATRINES INTERIØR sa...

Det var så koselig å treffe deg i går! Du er så søt! :) Først må jeg si at du virkelig har tatt noen fine bilder - sånn fotografmessig (noe som heter det? :)) Du kan jo ta bilder til prospektet selv, det ville jeg nesten gjort! Og så: NYDELIG soverom, vakkert, her kan man drømme virkelig søtt. Her kan man slappe av. Ha en kjempefin dag! :)

mimmi-leone sa...

Et virkelig nydelig soverom, skjønner at du slapper av der.

Hilsen fra Mimmi-leone

Hilde sa...

Nyyyydelige bilda Linda, og et nyyydelig soverom! Regne me d e fullt Døgnvill trøkk der borte?
Høres meget godt hit, og du e jo en smule nærmere :)

Lykke til i konkuransen! Eg heie på deg! :))

Ann sa...

Et herlig volum i dette rommet!!! Så lyst, lett og luftig, og så alt det herlige dagslyset som formelig flommer inn gjennom det stor vinduet! Lyst, lekkert og så... rolig! Nydelig!! Lykke til i konkurransen! :)

Klem, Ann,
Interirbloggen Glassveranda.

Noatunfrua sa...

Utrolig nydelig soverom!
Lykke til i NIB konkurransen :)

Anonym sa...

Lyst og lekkert. Piketitteren din var også kjempeflott. Har en selv men den har jeg valgt å beholde i originalfargen. Tenkte på å male den hvit men tror jeg hadde angret meg. Ser jo nå at den kunne blitt utrolig flott i hvit også:)
Lykke til i konkurransen!
Ha en fin helg.

Esther sa...

for et rålekkert rom! Virkelig en plass å senke skuldrene! Tar med meg mange gode ideer videre! takk for titten;)

Sandra sa...

Kjempe flott rom! Har du laget sengeteppet selv? Lykke til i konkurransen!

Fru Luna sa...

Takk skal du ha Sandra! Hvis du tenker på lappeteppet så er det kjøpt på Interiørland som nå dessverre er lagt ned.

Mina sa...

Vakkert, delikat og gjennomført! ♥
Lykke til!:)

tinemor sa...

Kjempelekkert soverom!
Fikk lyst til å krype opp i sengen og nyte det :-)
Klem

Landcharm sa...

Ja, her kan man lett drømme seg bort.