torsdag 4. februar 2010

Det hemmelige prosjektet... Trenger hjelp!

Jeg trenger hjelp folkens, og må dermed røpe hva helgens hemmelige prosjekt er...
Det er de "flotte" furuinnredningene på kjøkkenet og badet skal males :)
Alt skal males hvitt og jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle bruke glans 70, men plutselig ble jeg usikker... 
Skal jeg bruke glans 70 eller skal jeg gå for glans 40? 
Vi skal bruke vannbasert maling, da vi ikke er fornøyd med oljemalingen vi har brukt tidligere. Skapdørene blir spraymales med sprøytepistol.
Så hva tror DERE???
Kan nevne at alt annet interiør er malt i høy glansgrad.

Slik ser herligheten ut:
(Gammelt bilde!)

 

Det skal bli SÅÅÅ deilig å bli kvitt furumarerittet!!!  

Grrrr!!! Nå er det en time siden jeg prøvde å legge ut dette innlegget. Har hatt store problemer med å få oppdatert nye bloggeinnlegg fra meg de siste ukene! Flere med problemer?

15 kommentarer:

Jatte sa...

Jeg personlig syns 70 glans er finest :)
ihvertfall om det er det, dere pleier å ha også :O)

hvaslags merke bruker dere på den vannbaserte malingen ?
Jeg er heller ikke fornøyed med den oljemalingen jeg har brukt, den er blitt så gul .. enda det bare er 10 månder siden jeg malte sjenken min :(

Lykke til med kjøkkenmalingen :O)
Gleder meg til og se det ferdige resultatet !

Klem Jatte.

Silje sa...

Der har jeg desverre ikke noe erfaring. Så jeg har ingen råd. Men det blir spennende å se hvordan det blir til slutt! :) Kan tenke meg det blir deilig å bli kvitt furufargene, ja! ;)

Lykke til, iallefall! :)

Forever Love sa...

Gleder meg til å se resultat!!
Desverre ingen råd.. vet nada om slikt:)
Ha en fin kveld.
Klem fra Tonje

Familien i Fjellborg sa...

70 glans trur jeg blir fint - da jeg malte min innredning ble jeg tipset om å bruke gulv maling, da den tåler litt mer..
lykke til - det blir sikkert veldig fint hva du måtte velge.

klem Anita s

Anonym sa...

Hei Fru Luna, fin blogg!! Det eneste rådet jeg kan gi deg er og IKKE bruke Beckeers maling! OG, kjøp skikkelige pensler - ikke 6pack på Europris! Lykke til, det blir sikkert like nydelig som resten av huset ditt.
Hilsen Eva

victoria (huset i byen) sa...

Ville abselutt gått for den blankeste, har selv brukt vannbasert og miljøvennlig maling på både vegger og tak og er kjempe fornøyd og nå snart 1,5 år etter ser det like flott å hvitt ut som det var da jeg malte det...
Og den blankeste er også lettest å holde rent i forhold til at det er kjøkken innredning...
klem victoria

Hilde sa...

Lykke til med malingen - Victoria har et veldig godt poeng med rengjøringen!
Hilde

Ingrid sa...

Jeg ville valgt høy glansgrad iallefall på kjøkkenet, så det blir lett å tørke bort fett og slikt fra steking.
Lykke til med malinga! :)

Anonym sa...

Du kommer til å få helt nytt kjøkken med de planene ja:) Jeg malte et brett-bord i høyglans 90 hvit...det er blitt temmelig gult etter kort tid synes jeg. Tenker også på om det lett vises fingermerker med såpass glansa maling med tanke på at kjøkkenskapdører blir mye brukt. Kanskje du skulle ha laga deg en "prøve-dør". Spennende og arbeidssom helg i vente. Lykke til:)

Havets Datter sa...

Jeg ville valgt 70. Mye lettere holde rent da ;)
Det blir nok superflott!!!
Lykke til :)

lillelise sa...

Hei!
Har akkurat malt skapdørene på kjøkkenet selv og jeg brukte glansgrad 40. Det fungerte kjempefint her i hvertfall. Selv syntes jeg glansgrad 70 ble for blank, men det er min mening. Med 40 har jeg (så langt...) ikke hatt noen problemer med rengjøringen.
Men uansett - lykke til med prosjektet! Blir spennende å følge med.
Ha en fin kveld

Minka sa...

Mye arbeid foran dere, men så fint resultatet vil bli...Maling ekke lett å finne ut av..Har selv brukt mye vannbasert, og noe olje, er fordeler og ulemper med det meste syntes nå jeg..Og blogginnlegg tror jeg de fleste har litt treghet med i ny og ne ettersom nib blir drevet på hobbybasis og ikke har kjempe stor server..Skjønner jo det da, bare glad til de gidder...Klems og lykke til med malingen i helgen..

Gurimallada sa...

Hei på en fredagsmorgen!

Jeg var akkurat innom bloggen hvitstil.com, Der har Christine nettopp malt et furukjøkken hvitt, det ble kjempefint.
Hun har også forklart hvilken glansgrad hun har brukt.

Verdt å ta en titt så blir det kanskje lettere å bestemme seg for hva du velger.

Ha en fin helg og lykke til!

Anonym sa...

Hei:-))Vi brukte glans 80, med vannbasert oljemaling. Husker ikke helt hva den heter. Vi er fornøyd med det, lett å vaske. Lykke til med maleprosjektet og god helg
:-))Klem fra Vigdis

Christine sa...

HUSK KVISTLAKK!!
Lykke til, følger ivrig med her :)