tirsdag 2. februar 2010

Jeg har meldt meg på...

 
 
FOTOKURS!

 Jeg har endelig tatt steget og meldt meg på et grunnkurs i foto :) 
Jeg har tenkt på dette i over 1 år nå, og i helgen kom jeg over nettetsiden til en kar i Tromsø, som tilbyr div fotokurs.

På kurset skal jeg lære å forstå kameraet og funksjonene, og lære om optiske prinsipper, komposisjon og div bildestiler som landskap, portrett og nordlys.

Det blir også to dager med workshop på Senja med fotogruppen. Dere husker vel for eksempel Husøy, fra tvserien "Da damene dro". Det var fra Senja og stedet gjorde stort inntrykk på meg. Nå vet jeg ikke hvor workshopen blir på Senja, men jeg regner med at det blir en flott tur uansett hvor vi ender opp. Trykk på Visit Senja for å lese mer om den flotte øya, som er norges nest største øy.

Jeg gleder meg sånn til å vise dere hva jeg har lært underveis på kurset :)

Her er link til fotokurset, dersom andre i Tromsø er interessert: JM FOTO.

Jeg minner også om konkurransen på bloggen min, som du finner her.

11 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Smart! Det har eg og lurt på-er jo ikkje vits med eit fancy dyrt speilrefleks kamera viss eg ikkje kan bruke det....

Gleda meg til å sjå ka du ha lært :)

Klem M ♥

ANETTESHUS.COM sa...

Høres gøy ut!! Har jeg også lyst til!!! Må få undersøkt om det er noen i mitt nærområde som holder kurs ...

Ha en fin dag!

Klem
Anette:)

-Kamilla- sa...

Fotokurs hadde vært noe jah!! Kos deg masse, blir spennende å se resultatet ;0) Har tro på at d skal bli et vognteppe ut av lappene, den som lever får se (som min bestemor brukte å si ;0) Kos deg videre! *Klem*
-Kamilla-

Torills blogg sa...

kjempelurt. har og vært på kurs med 2 fremdragende fotografer som lever av hobbyen sin :D
som det du skl lære, kamera og funksjon og det å redigere bildene i photoshop. kjempegøyt og noe jeg bruker når jeg fotograferer.

Unknown sa...

Så gøy! Det har jeg så lyst til og, har jo et dyrt og flott kamera, men har ikke peiling på hvordan jeg skal bruke det:o))

Vi skal på Norges-turnè på sommerferie, leie oss bobil og reise rundt, og da skulle jeg virkelig ha kunnet litt mer om kamera!!! Tenk alle de flotte stedene vi skal se...

Lykke til på kurs, gleder meg til og se resultatene etter kurset (selv om jeg syns du tar veldig fine bilder nå og)

Klem Line

Sessan ☆ sa...

Så spännande!! Jag drömmer om fotokurs jag också & hoppas det snart kommer upp ett bra i Oslo via Fotopia.

Anar inte hvordan jag hittade hit, men jag blev i alla fall sittande på din blog i säkert en halvtimme. Du har ett fantastiskt vackert hem <3

Blev så fascinerad över hur duktig du är att ta självporträtt ;D Jag är virekelig dålig på det......
Har du några stall tips?

På garanterat återseende för här likte jag mig!!

Ha en strålande kväll Sessan

nitas interiør verden sa...

Hei så spennende,vi kjøpte oss et skikkelig speilrefleks kamera i sommer og må jo si at det er mye jeg ikke kan om det :-) Lurt med et kurs. Gleder meg til å se og høre hva du har lært.Lykke til
Klem Anita

Bolettes hus sa...

Så utrolig gøy med fotokurs og sånn et flott kamera!! Vil du anbefale speilrefleks? Har lyst å ønske meg et til bursdagen min om noen få måndeder, men er litt i tvil om det er speilrefleks eller de digitale kameraene som likner på et speirefleks....

Klem Kari

Mia, New Room Interior sa...

Så spennende!! :-) Blir sikkert gøy og lærerikt! :-) Ha en fin kveld! Klem-Mia

Anonym sa...

Det blir sikkert veldig spennende med fotokurs, og turen til Senja blir sikkert toppen :) Er jo mange flotte plasser dder hvor man kan ta bilder.....
Selv om jeg har bodd tett i tett med senja hele livet, så er det fortsatt mange plasser jeg ikke har besøkt der. Men hver sommer har vi søndagsturer der for å bli litt bedre kjent med perla som vi bor så tett opptil :)

Klem :)

Guttemamma sa...

Takk for at du tok utfordringen min,og det serviset har jeg sett "live" veldig vakkert!!
Fotokurs..spennende,lykke til!
klem