tirsdag 9. februar 2010

Ikeahjelperen!

 
Tusen takk snille Victoria, med bloggen Huset i byen, som hjalp en medsøster i nød, oppe i nord! 
Da jeg trengte hjelp med å få kjøpt to sett gardiner fra Ikea, stilte hun villig opp og tok på seg oppgaven. 
Og ikke bare kjøpte hun gardinene for meg og sendte de oppover, hun dekorerte de også så fint med bånd og perlehjerte...

Jeg setter kjempestor pris på det Victoria!!!

Gardinene skal forresten henges opp som forheng på bokhyllen og lintøyskapet.

Ellers har kjøkkenet fått ett strøk med hvitmaling og strøk nummer to skal påføres straks. Jeg og mamma kjenner jobben ganske godt i kroppen nå. Det blir verre og verre å komme seg opp av sengen om morgenen, og både rygg, håndledd, skuldre og nakke er ømme. Godt at vi blir ferdige i morgen! 

Jeg har også strikket min første vaskeklut til kjøkkenet. Ble litt tid til overs mellom alle arbeidsøktene, også hadde jeg mamma her som kunne bistå med litt kyndig veiledning ;) 

Neste strikkeprosjekt ut er et kjøkkenhåndkle. Passende prosjekter nå som kjøkkenet fornyes :)

Jeg fikk noen spørsmål om tøflene jeg heklet i forrige uke. Oppskriften på de, finner dere i boken "Hekling i sommersol". De er veldig enkle å lage og jeg bruker max en time på selve heklingen :) 

Mens jeg husker det, må jeg også takke for alle kommentarene dere legger igjen! Spesielt til de som kom med gode råd angående fargeglans på kjøkkeninnredningen! Jeg har fremdeles ikke fått tatt en bloggerunde tilbake til dere, *dårlig samvittighet*, men håper jeg får gjort det så snart kjøkkenet blir ferdig.

God tirsdag til dere alle! 

13 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Så kjekt med litt Ikeahjelp;)

Masse ykke til videre med oppussingen av kjøkkenet!! Det skal bli sååå spennende å se det endelige resultatet!!

Ha en fin kveld!

Klem
Anette:)

victoria (huset i byen) sa...

Tusen takk for gode ord om meg på bloggen din, har bare hyggelig å hjelpe, og morsomt å gjøre pakken litt ekstra koselig....
Kan tenke meg at det tar på kroppen, men nå er dere jo snart i mål og gleder meg til å se resultatet.... Og det du har laget til kjøkkenet.... Ha en super kveld vennen....
klem victoria

(eddas) sa...

Så flott at du fikk gardinene....ja hva får en ikke ordnet her inne:)Litt av et nettverk egentlig:)Heldig er vi:)
Ha en kos kveld
klemklem

AnnaJohanna sa...

Så bra at du fikk tak i gardinene!! Herligt med slike gode hjelpere:)

Ønsker deg en flott kveld!

klem johanna

Margrethes hus og hage sa...

Koselig med litt handlehjelp :) Så vakker innpakning!

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

MariMaja sa...

Så kjekt med litt Ikeahjelp! Flott innpakka og:)
Ønsker deg en fin kveld:)

Mor og datter sa...

Så koselig!! det er gøy når fok hjelper til med sånne ting!! :-)

veronica-Celin sa...

hei hei:)

før en nyderlig blogg,og for et nydelig oppussing du har gjort.Drømte mæ virkelig av når æ så gjnnom bloggen din:)

Bdicte sa...

Gleeeede mæ til kjøkkenet blir ferdig:))

Hold ut, snart ferdig:)

Silje Mari sa...

Hei. Vet ikke om du har sett innlegget med adresse til loppemarkedet på lørdag, men det blir i Ringveien 461 i Hamna fra 10-15. Det er et hvitt hus på nersia av veien med fjøs, og det ligger ikke langt sør for ICAbutikken som ligger lengst nord i Hamna:)Håper du kommer:)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så fint at du fikk hjelp til å få tak i gardinene, da! :)

Klem

Aashildsvilla sa...

hei nydeli blogg du har.vil gjerne være med i trekninga...

Aashildsvilla sa...

nydeli blogg,blir gjerne med i trekninga åsså..klemm