lørdag 20. februar 2010

Fornyelser på kjøkkenet

Hei dere :)

Nå er vi noen små skritt nærmere å ferdigstille kjøkkenet. Senere i dag skal skapdørene spraymales og forhåpentligvis blir de hengt opp i løpet av noen få dager. I går gjorde jeg to svært billige funn på Fretex som jeg er så fornøyd med. Det ene var et stativ for kjøkkenklut og oppvaskbørste, som jeg betalte 19 kroner for (les mer om det funnet i innlegge under!), og det andre var et stativ for kokebøker til kun 10 kr. Begge er nå fått hver sine plasser på kjøkkenbenken. Brettet alt står på, ble for en tid tilbake kjøpt for en billig penge på "søppelbutikken".

Det er så deilig å kunne fornye litt på kjøkkenet, for en så billig penge!

  

Kjøkkensprayen fra Maison Belle, ble kjøpt inn til halv pris i går. Taras, som har to butikker i byen, skal slutte med dette merket og selger alt de har til halv pris! Dette er det første produktet jeg har testet fra de, og jeg kan love dere at det luktet deilig appelsin av kjøkkenbenkene etter første testrunde i går.

 

Slik ser det nå ut på den ene siden av kjøkkenet :)
Den andre siden står ennå tom. Planen er blant annet å finne en brødboks som matcher resten av kjøkkenet. Dersom dere vet om en bra boks, som også er kromfarget, let me know :)

 

Det nærmeste man kommer eksklusiv oppvaskbørste i Drømmefabrikken, er denne fra Jordan. Det føltes hvertfall eksklusivt ut da jeg betalte 10 kroner ekstra for å få denne i stedet for billigvarianten :P Jeg skulle gjerne ha hatt en oppvaskbørste av tre, slik som er avbildet i innlegget under. Men jeg har ikke sett en slik en i Tromsø, så dere får tipse meg dersom dere vet hvor jeg får tak i en.


I går fikk jeg også gjort ferdig kjøkkenhåndduken, som dere ser henger på høyresiden. Det har tatt sine timer å strikke den, men jeg er svært fornøyd med sluttresultatet. Jeg synes det er kjempekoselig å ha slike hjemmelagde ting fremme! Og synes kanskje også det gjør stilen min litt mer personlig...


Her ser dere et nærbilde av kjøkkenhåndduken. Alt er strikket bortsett fra kanten rundt, som er heklet.


På det ene nye stativet, henger også kjøkkenkluten som jeg strikket mellom malestrøkene på kjøkkeninnredningen. Mønsteret er annerledes enn, men den hekla kanten rundt, er den samme som på kjøkkenhåndduken. Jeg heklet også en ekstra hank, siden jeg synes det er praktisk. Her er kluten avbildet hengende:


 Det var alt fra Drømmefabrikken denne lørdagen, men jeg regner med at vi sees i morgen :) Da er det kanskje på tide å vise noen bilder fra badet...

Kos dere imens :)

16 kommentarer:

Elis@beth sa...

Så fine kluter du har strikket! Kjempeflink er du!

Jeg har tre børster fra Britts-19 kr stk! Det eneste som er dumt er at det er knallfarget bust på de...de er fra Rice og det er jo knallfarger, men søt er den uansett!

Klem

(eddas) sa...

Kjempeflott alt sammen ....riktig delikat:)
ha en kos lørdagskveld
klemmerivei

victoria (huset i byen) sa...

Så flott det ble på kjøkkenbenken.... flink du er til å lage ting, kluten og håndkle var kjempe flott.....
Anngående tre oppvaskbørste så tror jeg de har det på søstrene grene til en billig penge... Skal titte etter om de fortsatt har så kan jeg sende noen til deg vettu vennen tror ikke de kostet mer enn 20 kr stk....
Skal titte til uka har de nemlig vegg i vegg på jobben omtrent...
Men ha en super helg vidre Linda så skal jeg gi bedskjed om jeg finner det....
klem victoria

Elis@beth sa...

Ja d e skikkelig kjedelig at d e knallfarge :-( Men æ kjøpte no lell! Skal få Pappa til å kjøpe på Søstrene Grene for mæ en dag han e på farting..der har dem kjempefine!!

Janne Lillian ♥ sa...

Så fint det ble ♥ Gøy å fornye seg litt. Gleder meg til å se det ferdige kjøkkenresultatet!

Ha en super lørdag ♥

Monica sa...

så nydelige kjøkkenbilder og utrolig lekekr kjøkkenhåndduk ♥ Det er nok noen timer med arbeid bak, men dete r jo verd det når det blir så lekekrt resultat også er det jo ingen andre som har maken. Maison Belle produktene har jeg også en del av og de dufter jo så himmelsk, en fryd å bruke dem. ønsker deg ei nydelig helg ♥ klem fra Monica

victoria (huset i byen) sa...

De på søstrene grene er helt nøytrale i busten og skaftet i treverk så skal titte innom....
Så heldige dere er da her snør og blåser det nedover og bortover og er så sinnsykt mye snø at vinduet til leieboeren nede er snødd igjen, så vi måker det fram nå og måker vei for ho stakkar som er snødd inne, sleit med å få opp døra i dag tidlig også, er jo omtrent snø til hofta her, ihvertfall for lille meg...

klem victoria

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kluten var jo kjempefin! Hadde eg bere kunna strikka...!!

Spraymalar du kjøkkenet sjølv? Tenker på at male dørene og skuffene på vårt kjøkken og, men er so usikker på korleis det best bør gjerast.
Gler meg til å sjå resultatet☺

Klem M ♥

Hvit Villa sa...

Så fint det ble på kjøkkenbenken :-) Flott klut du hadde strikket! Ønsker deg en god helg!

Margrethes hus og hage sa...

Det ble kjempekoselig på kjøkkenbenken :) Og så kjekt det er å gjøre skikkelige kupp på fretex :) Har nesten danset ut av butikken av og til jeg også!

Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe

Anonym sa...

flinking:)) Ha en fortsatt fin lørdag

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

mas mas...det er meg det☺
Ang kjøkkenet; har dåke først malt so spraymalt eller berre spraya fleire strøk? Evt kor mange strøk? Er det malingssprøyte dåke bruke? Ka slags type material var det på kjøkkenet i utg.punktet? Eg er so usikker på om vårt kjøkken i heile tatt lar seg male...om malinga vil henge på når det er so glatt overflate..

Klem M ♥ som spør igjen og igjen☺

Bdicte sa...

Så flink du er som har hjemmestrikka kluter!! Ekstra sjarme!

Trebørster får du hamstre neste gang du er i oslo på søstrene grene! Billig og fine. Jeg har en (bilde i innlegg for noen daga siden) kost derifra, men bruker den kun til pynt, vet ikke hvor praktisk den er i bruk...

Go lørdagskveld!!

Familien i Fjellborg sa...

Fine ting du har fått deg - og for noen priser ( eller mangel på pris..) Blir spennende å se når skapdørerne blir ferdig.
klem anita s

~Kristina~ sa...

For en fantastisk fin blogg du har!
Masse fint å gå igjennom:)
Følger deg videre:)

irene sa...

Vilke fine bilder du har tatt, med underbare detaljer!!!
Kunne man få oppskriften på kluten? Fikk sååå lýst till å hekle en!

Klem Irene