tirsdag 18. august 2009

Rotekopp, jeg?!?



Ikke nå lenger... Ting kan ha en tendens til å hope seg opp på div bord her hjemme. Stuebordet kan flomme over av post, hobbyting, fjernkontroller, kamera (alltid beredt ja), lipsyl, hårstrikk, neglefiler, blader, bøker, håndkrem, bussrute +++ Mye av dette er jo greit å ha lett tilgjengelig og brukes ofte. Men det må vel være et bedre sted å ha tingene enn oppå stuebordet?!




Jo, det er det! Vi er så heldige å ha en ekstra plate under stuebordet, slik at det er plass til smarte små kurver. Disse kurvene ble kjøpt på salg på Skeidar. Den minste kurven inneholder alt av småting som er kjekt å ha lett tilgjengelig. Den mellomste kurven inneholder garn, strikkepinner, synåler, saks og de siste hobbyprosjektene mine.




Kurvene passer akkurat under bordet. Verre ble det med den største kurven, som jeg hadde tenkt å bruke som bladkurv. Den passet nemlig ikke! Hva gjør man da? Jo, i går kom vi også hjem med en haug med Lambi dopapir. Vi har ikke et ekstremt forbruk av dopapir, men OBS hadde et supertilbud på favorittdopapiret, 5 pakker for 99 kr. Jeg fikk derfor presset ned 1 1/2 pakke med dopapir i den største kurven på badet. Det ble også plass til noen av magasinene mine. Man må jo utnytte den verdifulle tiden som går mens man sitter på skåla ;)




I Tromsø har vi skikkelig høstvær. Det er bare 8 kalde grader ute og regn... Kanskje likså greit at jeg investerte i en god og varm høstjakke her for noen uker siden. Men jeg er nå ikke klar for høsten riktig ennå, måtte det komme mange varme og solrike dager i august også!

Ha en strålende dag!

12 kommentarer:

M sa...

Fint å høre at det ikke bare er meg som ikke har et stylet stuebord....jeg har samlet alle fjernkontroller i en traulignende sak.....men ellers irriterer jeg meg grønn over lypsyler eller andre ting, ja....
Det var god idè å ha kurver under bordet.
Føler at NIB medlemskapet har gitt behov for mer orden rundt meg!!
Klem,M

Crinoline sa...

Hei. Heklepleddet har skjønne farger. Jammen er det blitt orden hos deg.Småting som flyter rundt er et kjent fenomen...Nei,jeg har ikke sydd stolputene selv.De er svenske,kjøpte dem i en interiørbutikk.

Linda sa...

Korger er fine og supre til oppbevaring av det meste.
Kjenner til det ja...vi slenger fra oss litt her og der.
Da er det ialefall greit at det går fort å rydde det på plass igjen.
Så fine rutene dine blir!
Gleder meg til å se det ferdig.
Jeg har faktisk 81 ruter på teppet mitt, med 7 runder i hver+ et par omganger rundt det hele til slutt.
Jeg er veldig glad for det i ettertid at jeg valgte å ha det så stort.

Ha en fin kveld!
Klem fra Linda

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

slike kurvar skulle eg hatt under bordet og!! prøver å ha 3 fine stablar med blad der, men min kjære ha ein tendens til å slenge aviser for fleire dagar under der i påvente av at han skal lese dei..og DET er lite dekorativt!!aviskurv under bordet er det eg treng tru eg!! :) og ein kasse til fjernkontrollar og dill.
takk for tipset :)

Klem M :)

Birgitta sa...

Korgarna är jättesöta och vad praktiska att ha olika saker i.
Ser att du virkat mormorsrutorna klart. Hoppas det blit som du tänkt dej. Får vi se en bild sedan?
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Maliva`s verden sa...

Det er jenta som har orden i sysakene sine..Kan du komme hit en tur også?

MariMaja sa...

Kjempesmart med fine kurver under bordet, det har jeg også,)
Eller hadde, men skal ha igjen når jeg flytter inn i leiligheten;)
Klem fra Maja

Rådyrveien sa...

Så smart med kurvene. Har dessverre ikke hylle under bordet, men må vel finne på noe lurt etterhvert. Blir mye dilldall som blir liggende rundt omkring.
Så nydelig hekleteppe. Skal bli gøy å se det ferdig.
Ha en fortsatt fin kveld!

Anonym sa...

heisann!!
takk for koselige ord på bloggen min.
kjempekoselig. :)
håper du kikker innom igjen.
jeg er stadig innom deg og ser om det er noe nytt og spennende:)
superfin blogg du har.

klem

lillelise sa...

hei!
så godt å få orden på sånne småting som på mystisk vis tar over huset. kurvene var kjempefine, og praktiske.
ha en fortsatt fin kveld

Mor og datter sa...

Tuuuusen takk for tipset! skal sjekke på you tube jeg da ;-) kanskje jeg lærer meg dette. Så flink du er som har fått litt orden ved stue bordet!
Ha en fin kveld videre!!
klem

Jorid + NOE Blog sa...

Herlige tips :-D

Nyt kvelden!
Klem