fredag 28. august 2009

OBS! Forbud mot vanlige lyspærer


Hei alle!
Har dere fått med dere at det blir importforbud på vanlige matte lyspærer fra 1. september i år? Det hørte i alle fall jeg i dag. Se link her.

Så jeg tok turen innom to butikken i dag for å hamstre lyspærer. Jeg var spesielt ute etter lyspærene jeg bruker til lysekronene mine. De gamle lysepærene blir erstattet av sparepærer som ikke avgir varme. De fleste av disse sparepærene kan ikke dimmes, noe jeg er helt avhengig av pga lysekronene. De nye lysepærene blir også en god del dyrere enn de vi har nå, også gir de et mye kaldere lys. Mange grunner altså, for å ta turen innom butikken og hamste ;)

Jeg har nå sikret meg lyspærer for en god stund fremover...

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Elis@beth sa...

Har også kjøpt lyspærer i dag pluss at jeg fikk nye pærer da vi byttet lysekrone..i tillegg til de vi hadde tatt av!! Så skal nok være lys her fremover! I går var en elektriker kompis av oss og ordne "skikkelig" dimming på lysekronen o stua og det ble sååå fiiiint!!!

Klem til deg!

I dag har jeg handlet en del..kommer i bloggen etterhvert!

Anne sa...

Hm så dumt:( Takk for tipset! Eg får hamstre eg og:)
Ha ei fin helg!

Jorid + NOE Blog sa...

Jeg skal ta turen idag også :-D

Havets Datter sa...

Det blir først å fremst på pærene med MER enn 80 watt... Det leste i værtfall jeg ;O)
Men er jo mulig det er lurt å begynne fylle lagrene ;P

Ha en herlig kveld!

Margrethes hus og hage sa...

Ja for oss lysekorneavhengige er dette forbudet litt vanskelig. Men innen svke pærer blir forbudt, så har de forhåpentligvis funnet opp en god løsning. Det håper jeg på i alle fall. Lysekroner med flombelysning om kvelden er jo helt sjarmløst...

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe