søndag 16. august 2009

Livets glade dager...



Hei hei! Da er jeg tilbake fra min lille bloggepause. Jeg og mannen har vært en liten tur på hytta og en tur nordover til mine hjemtrakter. Jeg liker ikke å annonsere slike ferieturer på nett i tillfelle innbrudd etc...




Vi levde livets glade dager på hytta, med nydelig vær, deilig mat, litt hvitvin og jordbær- og sjokoladefondue. Vi gikk virkelig inn for å nyte de siste varme sommerdagene her nord. Jeg gikk litt uttafor dietten min da (sjokoladen...), noe som resulterte i dårlig form dagen derpå. Man reagerer mye kraftigere på matintoleranser under en slik diett. Så nå har jeg lært leksa mi og skal være flink pike frem til jul.




Det er ikke ofte vi har SÅ godt vær her oppe. Jeg har for eksempel bare badet 2 ganger i vannet ved hytta. Første gangen i 2003 eller 2004, andre gangen for en uke siden :) Temperaturen i vannet var herlig! Dagene ble ellers tilbrakt på brygga, med en god bok, favorittvinen min og deilige Nordnorske jordbær (selvplukket).





I Finnmark hadde vi skikkelig høstvær med regn, tåke, skyer +++ Men det ble en trivelig tur likevel og det var koselig å se familien min igjen. Tusen takk for noen flotte dager sammen! Savner dere alle allerede...
En kompis vi møtte på vei hjem fra Finnmark:



Forhåpentlig får ikke helsa en knekk etter den lange kjøreturen hjem i dag (8 timer), for jeg har mange prosjekter jeg vil fullføre og nye jeg vil starte på. Vi tok med oss en sjenk fra mine foreldre som jeg skal pusse opp og male hvit. Gleder meg til å få den på plass i stua :)
Håper jeg får tatt en visit innom dere som har lagt igjen koselige kommentarer i løpet av helgen. Gleder meg til å se hva dere andre har holdt på med de siste to ukene :)

Ha en flott lørdag!
Oppdatering: Etter div innleggsproblemer, prøver jeg nå å legge ut innlegget på nytt. Hverken gårsdagens innlegg (dette innlegget) eller dagens er blitt registrert noen steder!!! Er spent på om dette innlegget kommer på blogglistene nå... Det gjorde den ikke, så nå gjør jeg et siste forsøk nå i kveld!

17 kommentarer:

Livy sa...

Heisann!!

For noen nyyyyydelige bilder - skjønner godt dere har kost dere masse!

Ønsker deg en fortsatt fin kveld! Klem fra Livy

Verandasol sa...

Heihei, så vakre bilder! Virkelig en flott natur :) Blir spennende å se sjenken dere har fått med dere hjem!

Maliva`s verden sa...

Wow..for noen fantastiske og vakre bilder du viser...Skjønner godt at dere har kost dere der ja:o)Ser det er flere av oss som har hatt problemer med publisering av innlegg..Ser ut som det har ordnet seg nå heldigvis.Fortsatt fin søndag til deg fra Maliva

Tiril sa...

Hmmm- tror det løsner på bloggrollen nå:))
For noen flotte bilder, det må ha vært en flott ferie.
Jeg starter og på jobb imorgen, deilig og, skulle bare ønske at været bedret seg.

Jannicke sa...

Så utrolig vakre bilder du viser!
Nordnorsk natur er enestående!

Klem J.

Margrethes hus og hage sa...

For et nyyydelig sted! Det så bare helt skjønt ut! Vakker rein også :)

Ang. bloggrollene, så kan det være lurt å bruke google reader, abbonere på seg selv og oppdatere til du ser innlegget er med på oppdateringen. Da pleier det å gå raskt å få nye innlegg på listene.

Ha en fin ukestart! Hilsen Margrethe

Crinoline sa...

Hei. Her var det jammen et nytt innlegg,men ble ikke vist i min bloggliste.Håper problemene løser seg. For noen skjønne bilder du viser.Lykke til videre med dietten.Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Så flotte bilder!! Ingen tvil om du har hatt en herlig ferie;) Utrolig vakker natur i nord!!!

Ha en fin uke!

Klem Anette:)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Blogger har hatt litt problemer siste dagene, da ingenting har vært oppdatert! Ser ut somm det er blitt bedre nå :-D

Så nydelige bilder du viser, herlig at dere har kost dere masse! :-)

Ha en flott uke!
KLem Jorid

Unknown sa...

Så flotte bilder du hadde, og for en nydelig plass å slappe av på.
Ser ut til at vi to har mye av de samme problemene ang helsa. Jeg for min del tåler ikke melk og hvete grunnet intoleranse. Ser ujt til at du er kjempeflink til å rense kroppen din! For jeg VET at det ikke er enkelt. Har forsøkt ketose-mat!
Lykke til videre:)

Klem fra Tina

Elis@beth sa...

Er helt vanvittig det her-det tar flere timer før blogginnleggene blir registrert-utrolig irriterende :-(

Herrlig med litt ferie!

Kos deg!

M sa...

Så nydelige omgivelser dere har kost dere i, så heldig dere er!
Og god bok, den leste jeg for hundre år siden, jeg har lest alt av Maeve Binchy. Irsk litteratur er veldig interessant og for lite kjent her.
Klem,M

Photo-Me-Life sa...

For noen bilder??? Det der ser ut som et drømmested altså, oh my god!!!

madam mim sa...

Hei! Så vakre bilder fra hytta og herlige Finnmark:-) Vi er flere som har hatt problemer med innleggene våre, har jeg skjønt, mitt siste innlegg kom heller ikke med på nib, og jeg som hadde lagt ut bilder fra den nyoppussede gangen :-) Nå har jeg malt den ene trappa! ;-)Ta en titt på bloggen min....Sees vi lørdag?

Daisys home sa...

Skjønne bilder du viser,så dette må være drømmestedet!Håper at formen din er bra,klem

Mor og datter sa...

Så fine bilder! :-)
håper du har kost deg masse og ladet opp til vinteren kommer..
Ha en fin uke videre! Stooor klem

Else sa...

Nydelige bilda. Håper vi kommer oss på besøk til den hytta en gang. Savne dokker også.