mandag 24. august 2009

Bestemorsteppet mitt



Nå skulle teppet mitt egentlig vært ferdigheklet, men etter å ha heklet sammen alle rutene, ser jeg at teppet blir for smalt. Jeg må derfor hekle minst 18 ruten til som skal utgjøre to nye rader, evt må det bli 4 nye rader...







Her ser dere noen nærbilder av teppet. Bildet uten blits viser kantene mer tydelig:



Jeg kommer nok til å legge dette prosjektet litt på hold, for nå står andre prosjekter på rekke og rad. Særlig nå som julen nærmer seg.
Lysekronen som henger i stuen er tatt med til Bohus for reparasjon eller omlevering. Den hadde en del skjeve armer som jeg ikke klarte å se på lenger :/ Det er så rart å sitte her i mørket...
P.s. Er det noen som vet hvordan man hekler en knute?

Ha en fin kveld folkens!


15 kommentarer:

Christine Louise sa...

Så vakkert det er.. Blir nok flott med to rader til :)

Klem

Verandasol sa...

Det er virkelig et vakkert teppe du har heklet! Blir sikker bra med flere rader, men skjønner godt du tar deg en pause, mye jobb!

Hilde Heimdal sa...

sååå koselig teppe :)))

Pink lady sa...

Jeg er imponert! Kjempeflott:) Lykke til med siste finish;) Pink Lady

Living laVida sa...

sÅ flott teppet ditt ble!:) Kjempefine farger!
Ha en fin kveld!

Margrethes hus og hage sa...

Lekkert teppe! Men litt kjedelig å måtte til igjen når du hadde trodd du var ferdig? Det hadde i alle fall jeg syntes... Men kan nok være litt utålmodig av meg :)
Fine farger og skikkelig koselig er det i alle fall!

Dumt med skjeve lysekroner... Det har jeg ingen problemer med å forstå!

ha en fin mandagskveld! hilsen Margrethe

Elisabeth sa...

Så flink du er. Jeg har et uferdig prosjekt som MÅ gjøres noe med snart. Det skulle liksom være et babyteppe, men babyen er snart stor...

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Takk for i helgen ja! Det var veldig koselig!:)
(jeg stjal et bilde av deg ja, glemte jo å ta bilde av den flotte hylla;)

Teppet ditt blir knallfint! Knute... hmm Jeg kan prøve å finne noen linker til deg. Ellers tror jeg du kan google "heklet knute" da finner du helt sikkert mange mønstre på det:)

-missing link... Kan det være en lyskrone mon tro;)
Den andre lyskrona di var bare lekker! Jeg gleder meg til å komme på bloggtreff til deg;) hehe

Finfin kveld!
Klem fra Chatrine:)

Bdicte sa...

Nydelig! Blir knall med 2 eller 4 rader til:))

Har lagt ut de bildan du tok på hjem-albumet mitt på facebook! Tagga deg som fotografen:)

MariMaja sa...

Nydelig teppe!

Crinoline sa...

Æsj,så dumt med lysekronen.teppet er fint,men du trenger nok noen rader til.

Hulda sa...

Teppet blir jo kjempefint! Du har ikke mye igjen nå, før det er ferdig. Fint å holde på med nå, utover høsten.

Therese Dorthea sa...

Ååh, så fint det var!! Nydelig.¨
Skulle ønske eg kunne sånt!

Linda sa...

Se der ja, dette gikk da fort!
Det er vel ikke så lenge siden du startet på dette....?
Det ble knallfint!
Men jeg er enig med deg, jeg ville også hatt det større.
Men nå kan du jo kose deg med det enn så lenge!

Ha en fin dag!
Klem fra Linda

En hvit drøm sa...

Så flink du har vært, det ble jo riktig så fint. Fikk samme problemet her, det er jo bare å hekle mer etterhvert...