onsdag 13. januar 2010

Vognteppet er ferdig!



Vognteppet jeg har heklet på det siste halve året er endelig ferdig :)
Og det var på tide, siden min venninne (som skal få det) har termin om kort tid.

Jeg får liksom et personlig forhold til alt jeg lager (flere som kjenner seg igjen?). Så det blir nok litt tungt å skille seg fra teppet som har hengt over sofaryggen i flere måneder. Men jeg håper vi får låne vognteppet den dagen det kommer en mini Luna i Drømmefabrikken :)



Inspirasjonen til å lage teppet fikk jeg etter å ha sett vognteppet under. Det er et teppe som en venninne av meg hadde når hun var liten, og som i sin tid ble laget av hennes bestemor eller oldemor. Jeg falt for blomstene, som liksom popper ut av teppet.
Oppskrift på vognteppet, var det verre å finne. Men plutselig dukket oppskriften på selve blomstene opp i en heklebok. Jeg måtte brukte det orginale teppet til å finne ut resten, og det ble en del prøving og feiling før jeg fikk det riktig.


På loftet venter skjenken som skal få siste støk med maling. Jeg prøver å manne meg opp av sofaen...
Jeg stod nemlig opp med feil fot i dag eller er rammet av et kraftig tak av PMS :/ Stakkars mannen som har prøvd å holde ut med meg i hele dag... Vi måtte ut en tur i formiddag for å handle mat og skaffe litt mer maling til skjenken, men jeg skulle egentlig holdt meg langt under dynen i stedet for!
Kombinasjonen stå opp med feil fot/PMS, sammen med en dårlig hårdag (måtte ha på meg en ullue over alt), en bukse som holdt på å skli av hoftene, og hva i alle dager tenkte jeg på når jeg tok på meg dunjakken og superundertøyet (og husk ulluen som måtte være på til enhver tid), når gradestokken viser + 5 grader??? Alt dette skapte et motbydelig monster!

Jeg fikk klar beskjed fra mannen om at jeg ikke var så VELDIG sjarmerende i dag...

16 kommentarer:

Charlotte sa...

Stakkars deg, vet akkurat hvordan du har det. Ikke greit å være PMS, men det går over. Høres ut som om du har en tolmodig mann, bra! (Selv om han kanskje har lov til å klage bittelitt... men bare litt altså!) Håper du snart føler deg bedre!
Teppet var i hvert fall nyyydelig! Heldig venninne som har en så snill og flink venn som deg!

Håper resten av dagen din blir fin!

Klem fra Charlotte

På landet sa...

Hehe gøy med sånne dager. Men du, det teppet er nyyydelig.. Må være noe av det fineste jeg har sett.

Anonym sa...

Resultatet ble kjempebra. :)

Bdicte sa...

Hahaha, jeg ser det virkelig levende for meg! Grinat og søkksvett, du var sikkert en fryd å ha med seg, hehe!

Nyyydelig vognteppe!!

Klem
Benedicte.

LYKKEBO sa...

Nyyyydelig! Så søte de blomstene.. Jeg får besøk nå om litt-og huns kal lære meg helkle!!jippi!?(bare håper jeg skjønner noe...hihi;)
Klem

ROSALUZ sa...

Oi, moro no Brasil e adoro seu blog, será que você poderia colocar um tradutor? adoraria ler suas postagens.
Obrigada.

victoria (huset i byen) sa...

Så fantastisk nydelig teppe ble, blir sikkert kjempe glad ho vennina di tenker jeg....
he he ikke greit med sånna dager, og det kommer gjerne alt på en gang, nei er nok ikke lett å være mann alltid som må holde ut med oss gærne damer, mi fikk gjennom gå litt humørsvigninger når jeg gikk gravid... Sa det ikke til meg før i ettertid, turte gikk når jeg var gravid...
klem victoria

Living laVida sa...

Så utrolig nydelig teppet er!!:) Heldig mammaen og bebien som skal få det!Du er kjempeflink!

-Kamilla- sa...

Så nydelig det teppet ble! Jeg har selv ett slikt fra jeg var baby, det er i hvitt med gule og hvite blomster. Veldig gla i det :0)
Heldige venninnen din som får noe så fint! *Klem*
-Kamilla-

Lene sa...

noen dager er det nesten så man bare vil hoppe over.... håper morgendagen blir bedre.

Teppet var iallefall nydelig! Heldig venninne som skal få det ♥

klem,Lene

Lyst og luftig sa...

Teppet ble rett og slett rålekkert!!
Du er flink!!

Godt det er flere som har slike dager....

Klem Sissel

Anonym sa...

Heldig dere har vært som har hatt det så varmt da, for her i sør har vi hatt -8.. enda de LOVTE varmegrader! -men en dårlig dag i ny og ne må vi damer få tillate oss syns jeg, spesielt DEN uka!!

Nydelig teppe, kjempefint! Kjenner meg igjen ift personlig forhold til hjemmelagde ting. Jeg tenker det at når mini-Luna er på vei, så kommer rede-instinktet ditt for fullt sånn at du vil lage helt egne ting til h*n! Det har ihvertfall jeg erfart!

Silje Mari sa...

Om du ikke var sså sjarmerende så var i allefall teppet du har laget det. Skikkelig lekkert!!! Skulle gjerne hatt oppskriften.... :)

Anonym sa...

Teppet var kjempefint heklet og pene farger. Jeg heklet mye før, men nå har fingrene streiket. Har bare strikket sokker til Marias baby. Bare fortsett med det, det er god terapi. Prøv deg på brodering også.

Hilsen Marias farmor

Randis side sa...

Nyydelig teppe, spenstig fargekombinasjon! :)

Tussetrollet sa...

Endelig finner jeg teppet som ligner på det jeg leter etter. Jeg leter etter et teppe som min mamma heklet til min lillesøster når hun ble født. (ja, maaange år siden)
Det var så vakkert, og jeg har aldri sett noe vakrere, før jeg fant teppet ditt.