fredag 22. januar 2010

Skjenk før/etter


Slik så skjenken ut før vi pusset den opp! Gammel og sliten, noe som skulle by på flere problemer senere i oppussingsprosessen. Jeg hadde på forhånd trodd at den største utfordringen skulle bli å frakte skjenken de 90 milene fra Finnmark til Tromsø. Det ble vel heller det letteste ;) Volvo stasjonsvogner er kjekke biler, med GOD plass. Takk kjære, for at du liker slike romslige biler, for da kan JEG fylle de opp til randen med godsaker :)
Jeg må bare pressisere at jeg IKKE angrer på timer og tårer som er felt over skjenken! Jeg ELSKER gamle ting med sjel i, og kommer aldri til å slutte å pusse de opp. Ja der hørte du kjære ;)
Og bare se på etterbildet:



Hvordan skal man klare å slutte og pusse opp slike gamle møbler, når sluttresultatet blir så bra :) Ikke vet jeg...

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott den ble! Dette kan du ikke angre på, nei. Du har virkelig gjort en god jobb. Likte så godt de utskjæringene på den. Ga det lille ekstra. :) Hos meg er det vakre tulipaner i dag, kom gjerne innom. :)

Hulda sa...

Så piketitteren din også. Så utrolig flott den var! Nydelig pynta også. Den må være flott på soverommet.

pensjonat frua sa...

NYDELIG!!!! Uff tror jeg kastet en sånn en for noen år siden....at det går an!

(eddas) sa...

Ja..den ble veldig vakker...det er så gøy at flere har fått øynene opp for det gamle...
ha en kos helg
klemmer

Anonym sa...

Helt nyydelig!
Ja , jeg har en mann her i huset som "stønner" litt over mine "små" prosjekter også:-)
Riktig god helg, klem Hege.

Mailen sa...

Rett og slett nydelig :)Ha en fin dag.

Mor og datter sa...

Ååååhh så vakkert det ble. Har lyst på sånn skjenk selv ;-)
God helg!
klem

Anonym sa...

Gratulerer med endt arbeid! Synd det måtte så mange timer og tårer til, men for et vakkert syn!!! Det ser virkelig ut til at det var verdt strevet! -g for en tålmodig mann du har skaffet deg ;0)

Ønsker deg en god helg!

Merethe sa...

Dette ble kjempeflott med hvitmaling. Mange skatter i gamle ting. :) GOd helg.

Anonym sa...

Hei, har nøyaktig samme skjenk (i Tromsø), umalt. Hva ville du solgt skjenken din for om du skulle selge din? Tenker å selge min.

Fru Luna sa...

Hei Tromsøværing :) Det vet jeg ikke. Kanskje et sted mellom 500-1000 kr. Er jammen meg ikke sikker, men til syvende og sist er det jo hva en kjøper er villig å betale som teller ;) Sjekk ellers på Finn.no hva folk skal ha for en slik.