fredag 15. januar 2010

God morgen :)


God morgen og hvilken fin morgen det er :)
Ute er det sååå lyst, og for først gang siden november en gang, trengte jeg ikke å slå på lysene i stua når jeg sto opp. Nå går det virkelig mot lysere tider her oppe i nord, halleluja!!
Selve solen dukker opp på himmelen igjen 21. januar. Denne dagen blir kalt "Soldagen" i Tromsø og da er det en stor tradisjon å spise solboller (Berlinerboller), jam jam.



Slik så det ut nå for noen minutter siden:
(Heia Gjertrud!)


Nå skal det males videre. Har startet på noen nye prosjekter (så flink jeg er...), siden skjenken er ferdigmalt (Ja, derer hørte riktig!) :) Jeg håper mannen klarer å få montert på dørene senere i dag. Vi gjorde et forsøk i går, men gamle ting har en tendens til å "flytte" på seg når de demonteres, så den midterste døren fikk vi ikke på plass. Ergelig for en utålmodig sjel, og det samme problemet hadde vi når vi skulle montere på speilet på speilkommoden!

Og et råd til de som ønsker seg tulipaner til helgen, tips mannen (evt. noen andre) om tulipantilbudet på Coop butikkene ;) Jeg kjøpte mine tulipaner på mandag og de er fremdeles fantastisk fine. Tror tulipaner (HVITE) er blitt favorittblomsten min :)
Oppdatering: Var innom bloggen "Skogland", som skrev at det var tulipanens dag i dag. Nok en grunn til å kjøpe tulipaner :)

God helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte bilder:)
Godt å tenke på at det går mot lysare tider:)
Tulipaner er nydelig:)
Ønsker deg en fin dag og ei god helg.
Klem Nina

aase sa...

Tulipaner er min favoritt, hvite og blek rosa, hjemme står en stor bøtte med disse sjønnhetene å venter på meg. Vi skal ha flere selskaper i helgen og huset fylles med de!! Blir vel et innlegg med tulipaner ikveld tenker jeg!!

Lekker shopping du hadde!! Likte godt skoene jeg!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kvite tulipana er nydeleg ja :)
Må vere uvant å ikkje ha sol i fleire månadar, vertfall syns eg det som har den heile året. Men er nok ein stor dag den dagen ho kjem att kan eg tenke meg :)

God helg :)

Klem M :)

Bdicte sa...

Ja idag va de kjempelyst!!
Deilig, deilig:))

Bra du hadde en bedre dag idag:P

Klem
Benedicte.

victoria (huset i byen) sa...

Hvite tulipaner er også blant mine favoritter, kjøpte det i helga som var, men trenger nok noen nye nå...
Blir spennende å se sjenken ferdig... morro at du har startet på flere prosjekter... gleder meg...
Ønsker deg en flott helg vidre♥
klem victoria