tirsdag 26. januar 2010

Curl it up!

Da jeg var hos frisøren min før jul, fikk jeg anbefalt en spray som får frem ens egne krøller.  Frisøren testet ut sprayen på meg og jeg sverger på at jeg hadde en liten afro når jeg gikk hjem igjen. Det var da mannen kommenterte så fint at håret mitt så dyrt ut ;) Jeg hadde aldri forestilt meg at jeg kunne få slike krøller! Men nå skal det sies at jeg har litt fall i håret fra før av, men det blir som regel borte når jeg føner håret.

Nå har jeg fått øvd meg på å lage slike krøller i en måneds tid og bruker sprayen hver gang jeg vasker håret. Krøllene og volumet holder seg fin i flere dager!

Slik blir resultatet når jeg bruker sprayen:

(Sorry, bildet er fjernet...)

Hvis dere skal bruke sprayen, må dere gjøre følgende:
Spray middelet på mens håret er vått/fuktig. Ta en liten håndfull med hår og legg det i en ball i håndflaten. Hold hånden inn mot hodebunnen og fån kun håret du holder i hånden.
Frisøren anbefalte meg å føne håret slik: hold hårføneren mot området du skal føne i ca 3 sekunder, så tar duhårføneren unna håret i 1 sekund, før man fortsetter på samme vis. Slik jobber du deg rundt hele hodet til håret blir tørt og voila: KRØLLER!
Husk å avslutte med litt hårspray.

Jeg vet at dette er en interiørblogg, men jeg måtte bare dele dette tipset med dere andre jenter ;) Krøller skal forresten være veldig trendy for tiden... 

Her er vidundermiddelet avbildet:

 

I dag fikk jeg bestilt to nye briller :) Tusen takk for deres anbefalninger! Det var til stor hjelp å høre hva dere andre mente om de tre alternativene.
Valget mitt falt endelig på:

 
Alternativ 1 og


(Sorry, bilde er fjernet)

alternativ 2.

(Beklager, dette bildet er også fjernet)

Jeg vet at sort i utgangspunktet blir for hardt mot ansiktet, men to like brilleinnfatninger hadde blitt  kjedelig. De sorte får jeg bruke ved spesielle anledninger ;)

6 kommentarer:

Hege sa...

Så koselig blogg du har :)
La meg til som følger, så jeg kan titte innom igjen!
Stilige briller også, etter jeg slapp å bruke briller (operasjon) så syntes jeg det har blitt mye stiligere, før var det bare et pes ;)
Ha en fin dag!
Klem Hege

Charlotte sa...

Flotte briller, og flotte krøller; på ei flott dame! Alt kler den smukke, vet du!

Klem fra Charlotte

salige lavendel sa...

Nydelig bilde med blomst i håret =) Synes brillevalget ditt var kledelig, og sort innfatning kan være kjempetøfft!

Guttemamma sa...

Sååå fin du er!! Har null fall jeg...så det er vel ikke vits i å prøve engang...??

victoria (huset i byen) sa...

Flott valg ;) virkelig flotte briller.... Og fantastisk tips til å få fram krøllene....
ha en flott kveld
klem victoria

Benedicte sa...

Hei. Flott blogg og flotte briller :)
Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Kan tipse om at Clas Ohlson er veldig gode på lampeledninger, brytere etc.

Gleder meg til å få se lampen din :)