torsdag 28. januar 2010

Korketavler før-etter + konkurranse

To helt vanlige korketavler har fått et nytt liv på gjesterommet/kontoret i Drømmefabrikken. De er trukket om med det samme stoffet som er på liftgardinene i rommet. Det var jo bare så kjekt at Åhlens hadde det samme stoffet i metervare.

Her er den største tavlen trukket om:
Jeg festet også på blonder, for å style tavlen litt mer til. Jeg synes det ble litt bart, med bare det stripete stoffet.



Slik så tavlen ut før jeg stiftet stoffet på plass:



Jeg hengte tavlen over senga på gjesterommet/kontoret:


Er det flere som hater å henge ting opp på veggene? Jeg er alltid så usikker på hvor høyt bilder og hyller skal henge, og hvordan de skal henge i forhold til andre ting. Det er ekstra vanskelig, når det er ekstra høyt under taket. Her i Drømmefabrikken er det ca 3 meter mellom gulv og tak...

Og ikke spør meg hva jeg synes om gipsvegger ;) DET, forverrer (og ofte utsetter!) hele prosessen med å få ting opp på veggene. Med gipsvegger har man jo bare ett forsøk på å få det riktig. Er det rart at mannen blir svett bare jeg nevner at noe skal henges opp...

Tavlen endte til slutt på linje med de andre bildene i rommet. Jeg håper det ble riktig ;)



Her er tavle nummer to:
Den hvite rammen ble malt for ett år siden, og jeg planla allerede da å sette inn ett passende stoff.
For å sprite opp tavlen, festet jeg på to remser med et hvitt bånd, bestående av små blomster.
 

Her er tavlen hengt opp (på linje med de andre bildene i rommet ;-)):



Det ble litt verre å få tavlen på linje med tallerkenhyllen. Dere husker vel det jeg sa om gipsvegger...
Pulten skal males hvit (så snart malelysten melder seg).



Nå har dere sett hele gjesterommet/kontoret, bortsett fra en bokhylle som venter på å få ett hvitt forheng. Jeg har stilt opp bøkene etter fargekoder, men det gir likevel et rotete inntrykk.

Dersom en snill leser av denne bloggen har tenkt seg på IKEA en dag, og har mulighet å kjøpe noen lengder med gardiner for meg og sende det til Tromsø, hadde jeg blitt evig takknemlig.
(Jeg har jo BARE 90 mil til nærmeste IKEA, så det blir en litt lang tur for å kjøpe noen gardiner...)

Det er en konkurranse på gang på bloggen min. For mer informasjon og påmeldig kan du gå til innlegget under :)

9 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Tavlene vart kjempefine! Skal ikkje mykje til for å sprite opp ting litt :)

Eg tru du har gjordt rett ang opphenging; also å henge på linje. Kanskje du finn litt om det viss du søker på nettet? Eg har vertfall sett litt om det i div interiør program, men klare ikkje huske det heilt.

Gips veggar her og, so eg veit ka du meina :o/

Har planar om IKEA ja, men vert nok ikkje heilt med det første... Håpe du får hjelp :)

Klem M ♥

(eddas) sa...

De ble bare kjempefine.....korktavler er jo stygt....men slik ble det jo ordentlig lekkert....flink du:)
Ja jeg er med på give awayen din....
nå har jeg fått gaven til min give away i hus:)
Skal lage et innlegg og vise fren nå:)
kos deg.....
klemmer sendes

victoria (huset i byen) sa...

Så flotte tavlene ble...
og vet godt til marerittet gipsvegger da vi hadde det i leiligheten ikke bare bare om det ikke klaffer på første forsøk...
Men flott det du gjorde med tavlene, lurt å pynte med bånd....
Skal faktisk på ikea lørdag, så om du bare gir meg navnet på det du skal ha, Så kan jeg kjøpe det og sende til deg...
ha en flott kveld
klem victoria

Anonym sa...

Korktavler er jo ikke akkurat dekorative,-men disse ble det:-)
Er ikke noe glad i gips- vegger selv, men hva skal man gjøre annet enn og kjøpe GODE gips-skruer..!
Ha en fortsatt fin kveld, klem Hege.

Marianne With Nor sa...

Så fin blogg du har! Har ikke vært her før, men kommer helt klart tilbake!! Smart med den tavla altså. Har forresten akkurat samme tallerkenhylle som deg, på barnerommet.


Klem Marianne

Beate, A Brighter Day sa...

Så koselig! Flotte tavler du har laget, det ble så lekkert med dem på veggene. Og ja, jeg er på samme måte som deg når det kommer til å henge opp ting :)

Ønsker deg ei god helg! Klem

Perlemor sa...

For en fantastisk idè!
Ingen ting er vel mer uspennende enn en vanlig korktavle!?

Nå fikk jeg lyst til å herme etter deg ;)

Fredagsklem fra Perlemor ;)

Unknown sa...

Så flotte de ble...!
Har akkurat kastet to slike korktavler jeg, for jeg syns de var så stygge! Er ikke noe flink til å tenke gjenbruk - enda! Men det er jo så utrolig mange inspirerende blogger, med masse gode ideer, og din er en av de:o))

Nå skal jeg jammen meg se om jeg finner en tavle eller to til eller rett og slett kjøpe en, jeg vil og ha slik:o))

Ønsker deg en herlig helg!

Klem Line

Pink lady sa...

Hei!

Kjempegreit å trekke om ikke så fine korktavler. Jeg har gjort det samme, satt i knappenåler og hengt opp mesteparten av smykker og øredobber. Det er et innlegg med bilder på bloggen min knyttet til smykkeoppbevaring.

Har du fått ordnet med handel på IKEA? Om ikke regner jeg med at vi skal en tur dit i løpet av ei uke eller to. Så du får gi beskjed om jeg skal kjøpe noe for deg.

Klem Pink Lady