onsdag 28. januar 2009

Takglans...


Vi var nok en gang innom den lokale malebutikken, på jakt etter den rette malingen, med den rette glansen. Veggene er greie, der skal vi ha 0500-S glans 20. Men taket derimot! Både mannen og alle jeg prater med, steiler når jeg sir at jeg ønsker et glansfullt tak :( Mannen i butikken ville ikke høre snakk om noe annet enn glans 07 i taket. Jeg er kanskje enig i at glans 80 blir litt voldsomt når vi ikke har panel i taket, men hva med glans 40 eller 20 da (hvis det eksisterer da)? Ja, vi har gipsplater i taket, og ja, noen av skjøtene i taket vises, men gjør nå det noe?!? Jeg har jo virkelig lyst på mer glans i taket, men hvor mye bør jeg gå for? Det er så vanskelig å bestemme seg.

Veggmalingen skal vi kjøpe i morgen, da kommer den nemlig på salg i butikken :) Men dagens innkjøp bestod av kvistlakk, div børster, grunning og maling til div møbler og småting, og eller slitt av hvert som man trenger når det skal males. Nå skal kontoret tømmes om omgjøres til midlertidig malerom. Skal også prøve å få festet lysekronen i taket i stua. Det var visst også enklere sagt enn gjort...
Vi var også en tur innom Fretex og miljøøbutikken, hvor de selger det andre har kastet på dynga. Det ble nok en bomtur på Fretex, men fant en avis-/magasinbeholder på miljøbutikken som jeg skal male hvit. Ellers var det ikke noe å finne, vi tømte nok butikken for skatter sist vi var i butikken :P

4 kommentarer:

Katarina sa...

Hei Linda:-) Visste ikke at du hadde blogg jeg:-) Kom tilfeldigvis over den:-) Jeg må bare si noe - skit i mannen i butikken. Sånn var det også da jeg ville male det med en "unormal" glans i leiligeheten,men det ble utrolig fint. Fikk masse kommentarer på det og til å med eiendomsmeglern syns det va super fint. Stå på! Dette blir mega bra:-) Klem fra katarina

Sissel sa...

Hei igjen!!
De rådene du får i butikkene som selger maling er til den gjengse/vanlige nordmann som er av den oppfatning at hvitt er hvitt-og alt skal være innenfor normalen;))
Ujevnheter vil nok komme litt bedre frem med maling med høy glans.
Men det er så fint med glossy tak!I mitt hus er det bare stygge vanlige takplater:(..men drømmer om panelt tak,hvitmalte i glansgrad 80 ;))
Kan du ikke kjøpe to bokser til og begynne med?Med forskjellig glansgrad-så prøvemaler du for å se hvor glossy du vil ha det...
Maling av speilkommoden;der ville jeg gått for oljemaling med høy glans.Synes oljemaling gir best resultat + at det tåler mer.Og husk grunning!!!
-Lykke til :))

Anonym sa...

Hei ! Har nå scrollet gjennom bloggen din og her var det mye spennende.Ser at vi faktisk har samme tvbenk ! Blir morro og følge deg videre fremover i blogglandia.klem

Fru Luna sa...

Tusen takk for kommentarer og gode råd, jenter :)