tirsdag 27. januar 2009

Peisdrømmen


Hva synes dere om min nye "peis"? ;-) Da jeg og mannen gjorde noen ærend på Clas Ohlson i dag, gikk vi forbi dvdèr med gullfisker og brennende ved. Vi bare måtte ha denne dvdèn! Vår store drøm er nemlig å få innstallert peis her i leiligheten en vakker dag. Men ved hjelp av denne dvdèn kan vi likevel ha peiskos i stua, mens vi venter på at den ekte varen kommer i hus. Jeg prøvetestet dvdèn tidligere i dag, og har ingen problemer med å se for meg oss to eller venner, som sitter her i sofaen, mens vi titter på flammene og drikker kakao eller rødvin og bare koser oss :D Man kan også velge mellom klassisk bakgrunnsmusikk eller knitrende flammelyder når man slår på "peisen". Hehe :)



Ellers har vi noen dilemmaer å finne ut av. Det viser seg at vi har gipstak, og at den tunge lysekronen kanskje vil bli for tung og vil tamle ned uten noen ekstra sikringstiltak. Noen som har erfaring med å henge noe fra gipstak? Jeg hater gips!!! Jeg synes det er utrulig tungvindt når man skal henge opp noe, også må man bruke disse stygge pluggene. Det har ført til at jeg nesten ikke har orket å henge opp noe de siste årene. Jeg drømmer om panelvegger og tak...
Vi må også finne ut hvordan vi skal få malt taket. Det er rundt 3 meter under taket og de i Malebutikken mente vi trengte en form for "lift", eller hva nå man kaller det, for å nå opp og for å få utført jobben best mulig. Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg at vi skulle bruke et ekstra lang malerstang som man bester på malerullen. Er det noen som har erfaring med maling av tak?
Jeg sitter også fremdeles og vurderer hviken glans jeg skal bruke på tak, vegger og interiør... Blir ikke helt klok jeg!
Ha en fin kveld!

1 kommentar:

Else sa...

Så koselig med "peisen" dokkers. :) Som du vet e æ ikke malemester så æ har ingen ide om kossen maling dokker skal bruke. Du kan jo spørre han borti svalegangen om de brukte lift da de malte takan.