søndag 25. januar 2009

Takkekort og bryllup

Jeg og mannen giftet oss i fjor høst. I den forbindelse laget jeg selv innbydelse og bordkort, og i dag har jeg laget takkekort. Jeg er nesten ferdig med å lage 60 takkekort, må bare skrive i de og aller først finne ut hva jeg skal skrive...

Forsiden: Først kuttet jeg opp 60 kort, i litt ekstra tykt papir fra hobbybutikken. Klipte deretter opp bordløperen (fra Løiten Lys) fra bryllupet i 60 passende firkanter, og limte de på forsiden av kortene. Kuttet så opp 60 mindre biter av papirer og stemplet på "Takk". Stemplet er fra "Fiskars", og jeg brukte en stempelpute i gull fra Clas Ohlson.





Detalj på forsiden:



Detalj på baksiden: Stempel fra samme pakke som "Takk"-stemplet.




Takkekortet sammen med en innbydelse (mangler sløyfe, se bilde lenger ned) og et bordkort:





Innbydelse:



Bordkort:



Lagde også små kort til alle kakene og matrettene (koldtbord):


Bilder av borddekkoreringen i bryllupet, som jeg selv var ansvarlig for:
Duken i elfenben og løperen i gull, er fra Løiten Lys. Vi hadde skåler i to forskjellige størrelser på bordene, to av hver størrelse på hovedbordet og de tre sideborene (her er den minste størrelsen avbildet). Skålene ble lånt fra Løiten Lys. Oppi skålene hadde vi flytelys fra Løitens Lys, som heter "Lotus". De kommer i to størrelser. Vi hadde de største Lotuslysene i de høyeste skålene, og de minste i de laveste skålene. Kvaliteten på lysene var knallbra, de brant fremdeles da festen ble avsluttet på natten, og hadde da brent siden 5 tiden på ettermiddagen. I skålene hadde vi også noen grønne falske "blader"(eller hva nå enn man skal kalle det) og blanke perler, og vann selvfølgelig.