mandag 19. januar 2009

Dagens innkjøp


I dag har jeg vært på en shopperunde i byen. Var totalt innom 20 butikker! Kom hjem med en antikk speilkommode fra brukthandelen og en hvit lysekrone som var på salg :) Begge skal stå inne på soverommet våres. Planen er å pusse ned kommoden og male den hvit. Speilet som fulgte med er av bly og er delvis ødelagt. Må sjekke om det kan restaureres eller om jeg må få laget et nytt et. Var også på jakt etter en sengehimmel, noe alla det Hvit stil har på deres soverom, men fant ikke noe. Skal ringe rundt til noen interiørbutikker sørpå i morgen og lykkes forhåpentligvis da. Drømmen er et soverom som er både romantisk, hvit og innbydende.
Her er to bilder av speilkommoden: (beklager den dårlige kvaliteten på mobilbildet)





Lysekronen fra J.M Hansen:

Jeg gleder meg til det endelige resultatet :)

1 kommentar:

Forførende Farger sa...

Den var alldeles nyyyyyydelig. Lampen likeså.
Men, jeg ser at det må til noen timer med arbeid, før den fremstår i fordums prakt. Så heldig du er, som har et slikt vakkert møbel å tjone med. Speil i bly???
Ble det laget speil av bly?
Aldri hørt om, men jeg har også noen svært gamle speil, som er matte og helt anerldes i glasset. Kanskje de også er blyspeil.