onsdag 21. januar 2009

Stuen vår

Her er et bilde av hvordan stua så ut i september da vi fikk ny sofa. Det var en gledens dag da jeg var rimelig lei den blå sofaen jeg kjøpte i 2000! Må vise et før og etter bilde en gang. Jeg har konkludert med at vi ALDRI mer skal ha en "farget" sofa!
Ikke bare er denne sofaen fin å se på i mine øyne, men utrolig deilig å sitte i. Min faste plass er i hjørnet til høyre ;)


Planen videre er å kjøpe en lysekrone som vil passe inn over bordet, og kanskje bytte ut bildet mot et speil, for å gjøre rommet større. Lysekronen jeg aller helst vil ha er den jeg kalte "The Queen", i innlegget om lamper. Jeg frykter er at den vil bli for dominerende i rommet, og at stuen dermed ser mindre ut. Forhåpentligvis vil et speil kunne rette opp litt av dette inntrykket. Bordet som vi har arvet etter svigermor, vil jeg male hvit. Lampene i vinduene gir ikke så mye lys, så de vil jeg også bytte ut. Stilen vi ser her, er ikke den jeg vil ende opp med når prosjektene mine er ferdige. Men den er veldig behagelig i mine øyne, og fargene har varmet en kald kropp denne vinteren ;)


Dette er vinduene i stuen, bildet er tatt i begynnelsen av desember. Jeg elsker de ekstra store vinduene og de brede karmene (jeg får akkurat plass til å sitte i dem!). Mellom vinduene burde jeg kanskje ha et speil?

Ingen kommentarer: