lørdag 14. mars 2009

Loppisskatter :)

I dag fant jeg et stort loppemarked i sentrum, det er det største loppemarkedet jeg har vært på med mange forskjellige boder. Jeg var ikke ute etter noe spesielt denne gangen, men da jeg ramlet over boden med noen små antikviteter bare måtte jeg stoppe opp og sjekke prisen. Mens jeg sto med disse tingene i hendene, flokket det seg rundt meg med ivrige eldre damer som siklet på de samme tingene :P Men de tre boksene ble mine for 25 kr stk og spiseskjeene og gaflene betalte jeg 8 kr stk :) Jeg er i alle fall veldig fornøyd med fangsten! Det er ikke ofte man kan gjøre gode kjøp her opp i nord, hvor utvalget er mer begrenset.




På denne esken står det: Egyptian Cigarette Manufactory, Simon Arzt, Cairo og at den har inneholdt 50 sigaretter.



Dette er jeg mer usikker på hva er... På boksen står det: Vasenol-Körper- Sanitäts-Puder:


Jeg visste ikke at de hadde koffeinfri kaffe i gamle dager ;)


Den ene skjeen er inngravert med Carl Aage 24-9-22. Den ene gaffelen har et monogram som jeg ikke klarer å tyde. Til sammen er det 12 skjeer og gafler


Tørr jeg å innrømme at jeg har vært innom Fryd igjen... Som er nabobutikk med lokalet der loppemarkedet var. Nå var det 50 % salg på alle varer. De får stadig inn nye varer og de har 8 paller med uåpnede esker og har ennå ikke tømt lageret sitt.

Denne nydelige boksen fikk bli med meg hjem:


Det samme fikk dette skrinet, som skal stå på speilkommoden:


Har også kjøpt inn maling til soverommet, som skal males i morgen. Nå skal jeg imidlertid tømme rommet, og vaske vegger og tak.
Tusen takk for kommentarene i forrige innlegg! Jeg kommer og besøker dere senere i helgen når det er en ledig stund :)
God helg!

6 kommentarer:

Besta sa...

Skal si du var heldig, både på loppemarked og på Fryd. Alt var kjempe fint.
Ha en fin helg:-)

Bjørkely sa...

Hei, hei!
Det er jo koselig med loppemarked. Likte den røde pudder boksen, den var flott!
(Det er jo nesten aldri loppis her nord!)

Crinoline sa...

Så mye fint du fant på loppemarked. Innbiller meg at innholdet i den røde boksen er talkum. Flott bestikk også.Var på loppemarked i dag og fant noe.Her er ting som er fine blitt dyre.

Mia, New Room Interior sa...

Så flotte ting du har funnet, både på loppemarked og Fryd-salg! Takk for den koselige hilsenen fra deg! :-) Ha en fin søndag! Klem-Mia

Stine sa...

Oiii =) Var du på Kulturhuset eller? Mye fint! Var i sentrum i går jeg også, men kanskje litt for sent. Så koselig at du kjøpte Nordlys :) Håper det gir utslag at alle interiørbloggerne kjøper avisa og trykker seg inn på bildeserien på nett, sånn at Nordlys begynner med boligmagasinet sitt igjen! Ha en finfin søndag.
Stine

Nina i Paradiset sa...

Mye lekkert!
Tror det har vært kropps-talkum i den røde boksen.
Likte utrolig godt den runde boksen fra Fryd! Tror ikke de har sånn butikk her i Molde, -må sjekke! Jeg vil også ha sånn!
Klem!