lørdag 3. august 2013

Sene sommerkvelder i Nord-Norge




Long time, no see...
Da ble det en veldig lang bloggepause denne gangen også. Ikke så mye man kan gjøre med det når helsen vil noe annet. Men egentlig har det gått veldig bra med meg i noen måneder nå. Med ny medisin (LDN) har jeg kviknet til og har kunne nyte livet på mange flere måter. Det er helt fantastisk å kunne delta i sosiale ting, dra en tur på kjøpesenter (i rullestol fremdeles), og rett og slett tåle litt mer aktiviteter. Livet er jo så mye bedre da :) PC-bruk er dessverre en av de tingene som fremdeles fører til symptomøkning, så det og tv-titting har blitt bortprioritert i noen måneder. Men man savner jo å blogge, og jeg har jo veldig lyst til å dele bildene mine med noen. Å ta masse bilder som bare havner i iphoto, føles litt bortkastet.




Det skjer ikke så mye på interiørfronten i drømmefabrikken. Vi lever i vår hvite hule, uten noen store forandringer siden vi pusset opp for noen år siden. Jeg er kanskje ikke så romantisk og hvit i stilen lenger, men det skal litt til for at jeg orker å prioritere tid og penger på å forandre noe som ikke er ødelagt, og som fremdeles fungerer, og gir oss et trivelig hjem. Jeg drømmer om en mer nordisk, enkel stil, og et funkishus :) Men foreløpig er den mest aktuelle forandringen å male to stuevegger i en brun/beige farge. Lysskye meg, har litt problemer med hvitmalingen 0500 til tider.




Ellers så har sommeren vært helt fantastisk på alle måter! Vi har jo hatt en rekordvarm og solrik sommer i nord, formen svinger oppover, kjærligheten blomstrer, og jeg har fått vært mer sosial enn på årevis. Det eneste triste er at vi dette er den siste sommeren med utsikt fra stuevinduene våre. Det offentlige  gjør jo slik det vil iblant, og bygger nå et 26 meter høyt offentlig bygg mellom oss og havutsikten vår, rett på andre siden av gata. Det er mye høyere enn utgangspunktet tillatt etter reguleringsplanen, men det offentlige gjør som det vil, og hva den vanlige mannen i gata mener har ikke så mye å si. Så derfor nyter jeg utsikten så mye jeg kan, mens jeg fremdeles kan, og knipser ivrig i vei når himmelen gir meg de vakreste himmelspill. 




Frem til neste gang, God Sommer!

Ingen kommentarer: