lørdag 17. august 2013

Høie sengetøy "HANNA"




Jeg elsker Høie sengetøy og jeg synes at Høie har noen skikkelig kvalitetssengetøy. Vi fikk ett sett i bryllupsgave for 5 år siden, og det har vært vår favoritt siden. Om sommeren føles sengetøyet svalt mot kroppen, mens om vinteren føles det varmt og godt. Etter fem år har også sengesettet holdt seg veldig fin.




For noen uker siden følte jeg at det var på tide med et nytt sett med Høie sengetøy (til dobbel dyne igjen). Jeg fant frem til Høies egen nettbutikk, og etter å ha gransket de ulike typene, falt valget på et sengetøy i ekstra fin bomull som heter "Hanna". Det var mønsteret som gjorde utslaget for meg. Det er inspirert av hundekjeks som er tørket ut og begynt å visne på høsten. Vakkert!




Etter å ha sovet i sengetøyet i noen dager nå, har jeg også gjort opp meg noen meninger om det. Jeg elsker mønsteret. Men jeg synes godt det kunne vært mønster på begge sidene av dynetrekket. Når dynen er 200x220 så blir det et stort område som bare er hvitt. Dette unngår man ved å kjøpe to enkelt dyner. Mykheten i stoffet er heller ikke like mykt og godt som vårt første sengesett fra Høie. Jeg håper det bedrer seg etter hvert. Jeg mener ikke at det er ubehagelig å ligge i det, det er bare ikke like fantastisk som det vi har fra før av (er blitt litt bortskjemt ;-)).




Sov godt, hadde jeg lyst til å avslutte med. Men det var nok litt tidlig...


2 kommentarer:

På landet sa...

Flott sengesett:) det er ikke sateng du har fra før? Minner om bomull men er mye mykere/glattere ikke fult så stivt som bomull... Har går det å mest i høie, god kvalitet men er en investering ;)

Fru Luna sa...

Nei, jeg sjekket det gamle før jeg kjøpte det nye og der stod det ekstra fin bomull...