lørdag 13. mars 2010

Spisestuen begynner å ta form...


Drømmefabrikken har en åpen planløsning, med kjøkken, spisestue og stue i et og samme rom. 
 

Jeg har hatt som mål å lage et klart skille mellom de ulike områdene, og nå begynner jeg endelig å bli fornøyd med resultatet.


 I løpet av det siste året er stuen blitt ferdigstilt og kjøkkenet er straks 100 % ferdig. Spisestuedelen begynner også å ta form nå. Skjenken ble malt i januar, og for noen dager siden fant jeg et speil som jeg tenkte ville passe godt inn over skjenken.
 

I går ble speilet hengt opp og alt falt liksom på plass...
 

Det er som om speilet bestandig har hengt der og jeg klarer ikke å forestille meg et liv uten den ;)
 

Jeg er egentlig en kvadratjente, men ønsket å bryte opp dette mønsteret med et rundt speil denne gangen.
 

Det som gjenstår nå, er å male spisestuemøblene hvite. De er av furu og ble kjøpt inn da vi flyttet til Tromsø i 1996. Bordet har mange minner. Man kan blant annet se tydelige gaffelmerker på den ene enden av bordet, der hvor min lillesøster brukte å sitte da hun var 2-4 år gammel :)


Møbelene skal males neste gang jeg får et energikikk. Jeg satser på at det skjer til uken jeg ;) Hadde veldig lyst til å bli ferdig denne uken, slik at jeg kunne være med på NIB sin spisestueutfordring, men men...


I dag har jeg hatt besøk verdens beste mann, som jeg er så heldig å kunne kalle min beste venn. Jeg har ikke sett han siden bryllupet vårt for 1 1/2 år siden, men endelig var ventetiden over! Det er ikke så lett å møtes når vi bor på hver våres kant av landet... Men når helsen ordner seg, kan jeg love deg at det blir mange turer til hovedstaden på meg, så bare hold gjesterommet klart ;) Den snille vennen min tok også med seg noen nydelige tulipaner til meg <3  Tuuusen takk kjære V!

Jeg håper dere andre har hatt en like fin dag som meg :) 

Jeg har plassert min blogg i Tromsønorske bloggkart!
Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

18 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
Speilet var kjempefint! Likte at det var rundt eg☺
Og skjenken er bere nydeleg-har so lyst å finne ein slik gammal skjenk å male eg og. Egentleg står det 2 stk heime hos foreldra mine som min bestefar har laga, men mamma er ikkje heilt begeistra for tanken på at eg skal male den kvit.. Kanskje det går seg til☺ Eg tenker at det er bedre at eg får den og malar den enn at den står i kjellaren heime og ikkje er i bruk eller vert vist fram.

Kjekt du har hatt ein fin dag☺ Eg har dessverre fått spysjuka i helga, men er bedre idag-men ikkje verdens beste dag her nei :(

Nyt lørdagskvelden☺

Klem M♥

Manne's hverdag sa...

Hei!!!

Kjempelekkert med dette runde speilet. Fint å bryte litt. Gjør det bare enda mer spesielt.

Jeg er en forholdsvis ny følger og synes bloggen din er til stor glede og inspirasjon.

Hilsen
Marianne

As sa...

Ble veldig pent med rundt speil =) påskepynten din sklir rett inn i stilen din, flott=)
Koselig at du hadde V på besøk. Du må hilse han så mye fra meg =)

På landet sa...

Speilet passet kjempe bra,blir gøy å se det ferdige resultatet. Så fine lamper du hadde på skjenken.

Ha en fin kveld.

Hege sa...

Så flott sjenk du har! :) Og det ser ut som om det speilet har hunget over den sjenken bestandig ;)

Ha en flott lørdagskveld!

Beate, A Brighter Day sa...

Å, så vakkert! Det er så koselig å bla seg gjennom stua di ;) Speilet var skjønt...

Ønsker deg ei god helg! Klem

Herr og Fru Nordnes sa...

du har så mange fine detaljer hos deg! Utrolig fint!

KlemE

Anonym sa...

Veldig flott og mye flott:) Mye jobb å male hele spisestuen da så håper energi-kicket ditt blir svææært....og gleder meg til å se.

Ha en kjempeflott kveld videre.

Camilla sa...

Skjønner godt du liker det speilet, det gjør seg utrolig fint på veggen over skjenken.

Gleder meg til å se furumøblene malt... utrolig hva hvitmaling kan gjøre =)

Håper lørdagskvelden er fin!
Klem C.

Hos Camilla sa...

Flotte lampeføtter, hvor kommer de ifra?
Camilla

Benedicte sa...

Så flott det blir hos dere. Skikkelig lekkert!

Jeg har forresten en liten ting til deg inne hos meg :)

Ønsker deg en fortsatt god helg!

Klem fra Siddismamma

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så nydeleg gjennomført du har det:) Syns du gjer ein kjempejobb! Speilet la eg merke til med en gong, fordi det var så fint :)
Likte påskepynten din og! Eg hadde egentlig ikkje tenkt å pynte til påske, men når en kan bruke kvitt slik som du blir det jo fint:) klarer ikkje heilt det gule eg ;)
Ha ein fine kveld!
Klem

Prinsessen paa erten sa...

Nydelig hvitt hos deg...
Det liker vi !! ;)

Ha en fin kveld..

Klemmer

drømmefabrikken ♥ sa...

Så utrolig fint du har det hjemme hos deg! Utrolig delikate bilder:-) :-)

Siv sa...

Tusen takk for kommentar hos meg ♥

Nydelig musikk...
Hvitt og fint hos deg, mange flotte detaljer ot ting har du ;)

Titter innom igjen jeg ;)

Klem Siv ♥

Elisabeth sa...

For noen kontraster! Mens jeg sitter og beundrer dine delikate hvite detaljer, snur jeg meg og ser poden kaste jorda fra blomsterpottene rundt om i stua. Jeg stormer til, og da har han jammen munnen full av jord også.... Ikke akkurat hvite detaljer i dette hjemmet ;)

Pink lady sa...

Hei!

Dere har det superfint! Gleder meg til å se spisestuen når den blir ferdig!

Klem Pink Lady

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! synes drømmefabrikken din er nydelig:) Jeg ser vi har felles interesser i maling av gamle møbler, pynt og hekling. Legger meg til som følger her. Du må gjerne ta en titt på den ferske bloggen min, du kan få følge den også :) :)