tirsdag 1. september 2009

Rammer!


For de som har fulgt med siden januar, vet at jeg har mange hvitmalte rammer liggende. Egentlig var planen å lage en bildevegg, men pga visse knoll og tott tendenser her hjemme når ting skal henges opp, har jeg utsatt det og utsatt det... Hvis noen har veldig gode forslag til hvordan man lager en fin bildevegg, med rammer i ulik størrelse blir jeg veldig glad. Er spesielt interessert i tips om hvordan man klarer å få de på en fin linje uten laservater ;) (Hmmmm, tro hva en laservater egentlig koster...)

På bildet ser dere at en av bildelistene mine, som har fått seg en fornyelse. Rammene mine måtte jo brukes til noe mens de venter på å bli hengt opp ;)

Tusen takk for alle kommentarene!

Stor klem fra


Posted by Picasa

13 kommentarer:

Charlotte sa...

Så fine rammer:) Har ikke noen god ide, men kan jo være lurt å legge bildene på gulvet for og prøve seg frem. Da kan du lett endre og se flere muligheter.

Christine Louise sa...

Kjempefine rammer :)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så fin en kosekrok du har det :-) Kan jeg spørre om hvilken sofa det er og hvor dere kjøpte den ? Jeg er selv på utkikk etter sofa for å ha i peisstuen i den fargen!

Skal også kjøpe meg noen lister for å ha bilder på:-) Syns det er lekkert og dekorativt!

Ha en flott tirsdag!
Klem J

Hulda sa...

Virkelig superdekorativt med rammene satt opp på bildelista. Den boka gjorde seg godt innimellom. :) Dette ble fint!

En hvit drøm sa...

Synes det var lekkert med de tomme rammene jeg da:)) Fint at de er samlet på ett sted slik.

Jeg er livredd for å få for mye rot på veggende, så akkurat nå (dvs. siden tidlig i januar) står det en fem-seks bilder langs veggen i stua her som gjerne vil opp på veggen, men jeg har skikkelig veg(g)ring, tenk om det blir feil, og tenk på alle hullene, derfor synes jeg hylla di er suuuper! Det matcher, også har du alt på ett sted!

C ♥ sa...

Hei!

Jeg har sett en rålekker bildevegg i et blad, men jeg husker selvsagt ikke hvilket. Massevis av rammer og bilder som fylte en stor vegg omtrent fra vegg til tak, slik at det ser ut som et stort bilde på avstand. Spørs om jeg ville prøvd meg uten laservater assa, for det er et must at det blir rett og like stor mellomrom mellom alle.

Lykke til!
klem C

beate sa...

Jeg synes også det var stilig å ha de stående på lista. Litt sånn hulter til bulter... I forskjellige størrelser. Jeg har laget bildevegg i stua. Det er ikke lett å få det fint. Skal de alle være på linje? skal de ytterste lage en ramme rundt de som henger i midten?
Jeg har nettopp kjøpt meg bildelist på ikea, og etter å ha sett bildet ditt, ikke i tvil om at jeg skal ta ned bildeveggen min og sette rammene litt hulter til bulter på den...

Ha en strålende dag.

Beate

Balke gård sa...

Samme problem her, derfor bruker jeg rammehyller;-) Mne vvet de sier at nedre del av rammevegg skal være på linje, det er visst viktigst for å få bort rotete inntrykk. Mne igjen,. DIN magefølelse er fasiten i ditt hus!!! Gleder meg til fortsettelsen:-) Klem, M

Anne sa...

Eg syns det er så fint å pynte med rammer slik som du har gjort no:) Verkeleg flotte rammer!
Klem Anne:)

Linda sa...

Synes det hadde vært stilig om rammene hadde fått stå slik de gjør nå, med bilder i selvfølgelig.
Men hva skal du med laservater?
Du kan vel bruke en vanlig vater.
Du får jo sett det mer på avstand med en laservater da...

Ha en flotters dag!
Klem til dag fra meg

Kort og Søm sa...

Du kan bruke vanlig vater for å få de rett! Jeg hang opp bilder av alle barne- og oldebarn hos farmor, og da hadde jeg de nederste bildene på rad og rekke og "bygget" vidre oppover mot taket med de andre bildene, som er i forskjellige str. Det hele ble ganske så bra!! :o)

Takk for bursdagshilsen,
Fredrikke :o)

Havets Datter sa...

Er nok lurt å legge bildene på gulvet å prøve seg frem først! Men selv med laservater er det nok ikke så lett å få det rett på veggen (vil jeg tro i værtfall). Jeg har angst for at det skal bli noen millimeter for langt hit eller dit, og at nytt hull må lages :O/ Bildelist er jo genialt!! DA kan du bare bytte ut når du blir lei:: Lykke til ;)

Margrethes hus og hage sa...

Fine rammer, og en bildevegg er koselig. Men jeg har dessverre ikke noen råd å komme med!

God natt :) Hilsen Margrethe