søndag 1. august 2010

Vakkert baderomsmøbel!


Denne gamle skjenken, som er omgjort til et baderomsmøbel, er et Finn.no funn som jeg "tvang" min tante til å kjøpe. Mest av alt ville jeg ha den selv, hi hi, men siden tanten min planlegger å pusse opp badet snart, var den perfekt for henne. Da hun var på besøk hos meg i juni trålte hun baderomsbutikker i flere dager for å finne passende møbler. Men ingenting falt i smak (skal helst være hvitt og shabby). 

Skjebnen ordner heldigvis ofte opp og siste kvelden før hun skulle dra nordover igjen, var hun fremdeles uten baderomsmøbler og katt (et annet viktig punkt på listen). Når jeg så en gang på kvelden går inn på Finn.no av ren rutine, oppdager jeg de perfekte møblene. Vanligvis må man være kjapp på telefonen for å sikre seg slike skatter, men lykken hadde det slik at annonsen var lagt ut 1-2 minutter før jeg logget meg på. Det gikk rimelig raskt å overtale tanten min, og jeg fikk henne til å kaste seg på telefonen og i bilen. 30 min senere var hun en lykkelig eier av baderomsmøblene :-) 

Litt senere på kvelden igjen, oppdager tanten min en nettside som annonserte rasekatter til salgs. Hun fant to aktuelle katter i Tromsøområdet og kastet seg nok en gang på telefonen og inn i bilen... 

Så i løpet av noen få kveldstimer var både baderomsmøbler og to nydelige katter (Edward og Bella) i boks :-)



De forrige eierne hadde kjøpt møblene på en brukt-/antikkbutikk her i Tromsø og selv felt inn en servant i den minste skjenken.


Tanten min kjøpte også en større tilhørende speilkommode og et speil. Da Hr Luna kjørte nordover i juli for å feriere sammen med meg i Finnmark, hadde han meg seg alle møblene på en tilhenger (det ble 100 lange mil på den snille mannen min:-)).


Med tid og stunder skal jeg også skaffe meg noe lignende! Jeg simpelt elsker slike gamle skjenker som er omgjort til baderomsmøbler <3

Bildene ble forøvrig tatt mens jeg og mannen var hus- og kattepassere for tanten min for noen få uker siden. Tusen takk for lånet av både hus og katter, tante W. og gudsønn E.. Vi storkoste oss i huset deres!

Jeg håper dere ellers i landet har hatt en finere sommer enn oss nordlenninger. 
Hvor ble sommeren av??? 
Jeg trøster meg imidlertid med at jeg om 1 uke reiser til Tyrkia med familien. Må jo lagre opp litt D-vitamin før vinteren ;-)

Ha en fin uke!

11 kommentarer:

Randi sa...

Å...nydeleg baderomsmøbel då! Var jo verkeleg lekkert. Heldige tante :-)
Er så kjekt å ha noko sånt som ikkje alle har også.
Nei det har ikkje vore masse til sommar her i vest heller. Sparsommeleg med både sol og varme. Tyrkia med sol og sommer hørtes herleg ut!
Ha ei flotte ny veke.
Klems

As sa...

ååååi...skikkelig nydelig skatt hun fikk tak i, med god hjelp fra deg=) Nydelig, rett og slett=) Ikke værst at det ble både møbler og katter på få timer. =)

Kaoskontroll sa...

Virkelig nydelig! Er selv på jakt etter en skjenk jeg kan felle vask inn i, men lykken har ikke stått meg bi. Ennå! ;)

Kan tenke meg hun er glad for at du presset dette salget på henne. :)

Klem

irene sa...

Bara helt underbart fint, och en möbel med själ i!

Irene

Christina Mari sa...

Lekker! En slik en kunne jeg også ha tenkt meg!
Ha en vidre fin kveld!
Klem fra Christina.

Mailen sa...

Lekkert,lekkert,lekkert!!Vil også ha ensånn en ;) Ha en fin dag:)

nr14 sa...

Den der var jo veldig pen da:)) Go tur til Tyrkia:))

Siren sa...

Nydelig baderomsmøbel, kan jo ikke bli noe annet enn lekkert på et bad med et sånt møbel! Go tur til Tyrkia! Klem :)

(eddas) sa...

Simpelthenn bare helt nyyydelig:)
eddaKlemmer

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Åååå..det var berre nyyydeleg!:)
Eit slikt eit hadde eg ikkje sagt nei til! Så bra at det vart tanta di sitt:)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

liven sa...

Åh så nydelig denne kommoden var!!
For et funn :o)
noe slikt kunne jeg godt tenkt meg på badet mitt!!
Ha en fin tur til deilige Tyrkia :o)