mandag 30. august 2010

Naturens goder...

Om høsten elsker jeg å plukke bær!
Favoritten er selvsagt multebær, nam nam :)


 Jeg er så heldig å ha en fast plass hvor jeg plukker multebær hvert år :)
 

I helgen fikk jeg plukket masse multebær, selv om jeg var ute i seneste laget. Dessverre var 70-80 % allerede ødelagt av frost, men sånn går det når man prioriterer å dra til syden midt i bærsesongen ;) Alt i alt har dette vært den beste multebærsesongen på lenge. Kanskje noe godt har kommet ut av den våte sommeren...

5 kommentarer:

Hulda sa...

Mmm, ja multebær er godt. Plukket noen få på en tur i helga. Skogens gull. :) Har også plukka litt blåbær.

Nå har jeg nettopp vært på badet hos deg. Der har jeg kosa meg i en lys og varm atmosfære. Virkelig lekkert der! :) En sann fryd!

Bergfrua sa...

Åååååååå:) I Love it!! selv har vi plukket 23 liter multer!! Plukket noen kg sopp også:)
Ble jammen 6 liter med blåbær denne helga og 5 liter forrige helg!!
Naturens kjøkken er det bare å forsyne seg av:)

Ha en fin kveld!!

mvh Bergfrua=)

Sommerhuset i bakken sa...

Nam, det så godt ut! For noen farger det er på multene. Helt nydelig!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg og hadde prioritert syden framfor bærplukking. Sjølv om molter er godt då;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

As sa...

Hei=)
Så flott at dere har fått plukket litt bær=) Her hører jeg folk si at bæra har modnet sent iår. Er vel ikke rart mht den mindre brae sommeren.
Ja, og så kommer jo frosten nå å gjør sitt..
skal du lage syltetøy,ja?
Ønsker dere en flott kveld=)