fredag 6. januar 2012

Matåret 2011 - uten sukker, melk og gluten


I 2011 var det ikke interiør som var i fokus i Drømmefabrikken, men mat. Som en del av behandlingsopplegget mitt, måtte jeg legge om til et kosholdet uten sukker, melk, gluten, gjær, tilsetningsstoffer, hel/halvfabrikater og de verste fruktosekildene.

Dette var og er en stor utfordring. Men alt i alt så har det gått veldig bra! Magen har aldri vært så bra som nå. Før reagerte jeg på alt jeg spiste og hadde mye magesmerter pga. matintoleranser. Ved å forholde meg strengt til det nye kostholdet og unngå alle matvarene som jeg ikke tåler, har jeg også gått ned 13 kg i 2011. En ekstra bonus, men viktigst var å bli kvitt de daglige magesmertene. Jeg synes også det sier litt om hvor bra den nye dietten har vært, når man kan nå normalvekten sin uten å trene eller på noen måte være aktiv, jeg veksler jo 99 % av tiden mellom senga og sofaen...

Jeg håper på å få delt litt mer av mine matvaner med dere utover i 2012.  

P.S. Kan dere tipse meg hvis dere ser KitchenAid kjøkkenmaskiner på tilbud? Jeg har bestemt meg for å droppe tilbudet til 6000 kr med utstyrspakke inkl, som jeg fant her i Tromsø. Jeg har ikke bruk for kjøttkverner, grønnsakspresse o.l.

6 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺ Kjekt at du er tilbake☺
Eg beundre alle som klare å følge diett! Eg får det ikkje til, men burde egentleg ifht sjukdommen min...

Eg kjøpte KA på komplett.no.

Klem M♥

Dagny sa...

Gleder meg til å se flere matinnlegg fra deg :) Jeg følger en diett der jeg holder meg unna kornprodukter(eneste jeg kan spise er hvetekim), sukker og stivelse. Synes det er utfordrende nok. Men å måtte holde seg unna melkeprodukter i tillegg, ja det er jeg neimen ikke sikker på om jeg hadde klart. Jeg er ikke så flink til å finne på nye oppskrifter så det går ofte i det samme her hos meg :/
Lykke til videre med dietten din og ikke minst helsa ♥
Klem

Anonym sa...

Hei.
Så koselig at du er tilbake! Håper at 2012 blir et flott år for deg og dine. Så flink du har vært med kostholdet ditt. Jeg kan anbefale deg bloggen siljesreise.com hun har mange flotte oppskrifter uten at jeg har prøvd dem selv. Når det gjelder KitchenAid synes jeg 6000 var mye selv med tilleggspakke, betalte litt over 4000 for min med tilleggspakke. Det var på tilbud på Jernia i fjor sommer.

Klem Linda

Fru Luna sa...

Så koselig at dere liker at jeg er tilbake :)

Linda: Jeg elsker siljesreise.com! Har funnet mange gode oppskrifter og inspirasjon hos henne :) Det ser ut som at jeg må holde et øye med Jernia og deres tilbud!

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Oi, forstår at du har hatt en stor jobb med å sette deg inn i din nye diett. Det var utrolig mye mat å holde seg unna på en gang! Jenta mi på 11 år har hatt glutenallergi siden hun var 5, og det er ganske mye å passe på bare det. Når du ikke tåler melk, sukker og gjær også, ja da må jeg si at du har en utfordring. Flott å høre at du synes det går bra, og fint å få bonusen :)
Klem fra Fru STrøm

24 sa...

hei, fin blogg du har :)
men når eg leste dette innlegget ditt ble eg med eit begeistret.
Eg har hatt vondt i magen siden eg var 13 år, veit det blir bedre med å kutte ut noe i det daglege kostholdet men synst det er vansklig. Eg burde sikkert prøvd å kutte ut slik som du har gjort.Men har ikkje komt i gang med det, synst det er vansklig å finne noe alternativt. Blir glad for tips, gjerne på mail henriettematre@hotmail.com

henriette

legg meg til som følger, for dette var ein fin blogg :) masse kjekt å lesa og kikke på!