fredag 16. august 2013

Uterom sensommer 2013




Bedre sent enn aldri, så har jeg fått knipset noen bilder fra utearealet vårt. Og slik ser det ut rett utenfor ytterdøra vår. Vi har en sittegruppe i tillegg, men som ikke er avbildet. Dette lille området er uansett mitt favorittområde, hvor jeg selv kan styre og stelle.




Denne blomsten kviknet til etter at jeg omplantet den for to uker siden. Den var halvdød når jeg kom hjem fra ferien. I sommer virker det som at jeg har utviklet "grønne" fingre. Alle uteblomstrene mine har trivdes bra (når jeg er hjemme vel og merke), og blomstrer som bare det. Gjødsling og god blomsterjord er en av de tingene jeg har funnet ut av i år. Blomsterinteressen min "blomstrer" faktisk og jeg hadde elsket å hatt en egen hage og styrt og stelt med.




Ellers har dagene gått med til å planlegge bestilling fra IKEA. Du verden for en stor jobb det er. Hvis noen har noen erfaring med PAX garderobesystem, så tar jeg gjerne imot tips og råd. Ellers skulle jeg ha funnet en oppbevaringsløsning til badet. Men blir ikke helt enig med meg selv. Skulle gjerne hatt en IKEA i nærheten og sett tingene "live".




Her er det koselig å ta seg en kopp te og nyte ettermiddags- og kveldssola. Vi er så heldige å ha solen lengst i nabolaget, siden vi er så høyt over bakken. Glad er jeg for det, men jeg synes synd på alle de i nærheten som mister solen mange timer før oss.




Et utvalg av sommerblomstene. Trur jeg må vurdere å ta blomstrene inn om natten. Det ser ut som at de begynner å miste fargen når det er så kaldt ute.




GOD HELG!

Ingen kommentarer: