søndag 17. mai 2009

Hurra for 17. mai!

Gratulere med dagen folkens og gratulere med seieren i MGP i natt!

Dagen i dag har vært fantastisk. Aldri før har jeg opplevd en 17. mai i Tromsø med så flott vær! Sola har skint, temperaturen har vært behagelig, og jeg har spist masse deilig mat, is og kaker. I fjor feiret jeg dagen i Oslo, noe som ble en våt og kald opplevelse... Kanskje flere enn meg som har fortrengt den dagen ;)

Noen flere bilder fra sentrum:


Er glad jeg ikke har barnevogn å drasse på på slike dager...




Dette er vel det nærmeste vi kommer til "slottsbalkongen" her i Tromsø:



Snøkledde Tromsdalstind i bakgrunnen, hvor en tysk turist ble funnet omkommet i dag. Huff så tragisk!


Det nye rådhuset er bak i midten på bildet :


Jeg følger spent med på midnattsolens ankomst, og nå kan det ikke være lenge igjen... (tatt i natt kl 01.00):



Ha en flott uke!

15 kommentarer:

Crinoline sa...

Hei.En flott dag på Østlandet også. Jeg husker 17.mai været i fjor, fryktelig surt og kaldt. Ønsker deg en fin uke.

Vårt Hus sa...

Tusen takk for koselig kommentar. Håper at det er greit at jeg legger deg til i følgerlista mi, du hadde en veldig koselig blogg som jeg gjerne vil følge. Heldige deg som har funnet akkurat det stoffet jeg ønsket meg da jeg skulle trekk om stolen min. Å så så billig da- rett og slett et kupp!!! Jeg fant et liknende stoff, men til nesten 1000,- for meteren. Syntes det var litt dyrt til å være 1.gang jeg skulle trekke om. Det er litt av en jobb, men morro. Tror jeg brukte en hel dag på å trekke ut alle spikerne og stiftene. Det er ikke så vanskelig å trekke, bortsett fra armlenene, de var skikkelig vanskelige... Lykke til
Kos Yvonne

Forførende Farger sa...

Flotte stemningsbilder og en flott pyntet bloggeier! (Du kler grønt!)

Ja 17. mai ble en kjempedag i nydelig vær. (Tror alle hadde finvær på nasjonaldagen i år, i motsetning til i fjor. Brrr)

Ha en fin uke!
PS! Missunner dere midnattsola ;-)

Linda sa...

Så fin du var i din grønne kåpe!
Kjempefin var den!
Det ser ut til at du hadde en fin dag i går!

Ha fortsatt en fin uke!

Klem fra Linda

Else sa...

Stilig kåpa du har kjøpt.

M sa...

Så søt du er!
Frisk farge på kåpen, fint med grønt til våren!

Fine bilder!

Klem fra meg

Bente sa...

Hei! Du viser så nydelige bilder fra Tromsø, har aldri vært der, men har veldig lyst!!! Den puta mi kan du godt si er egen design, ja.. Hi-hi... Det høres myyye bedre ut enn at jeg ikke orket å lære meg bestemor-ruter da søstrene mine lærte det i fjor sommer, så bare prøvde jeg meg litt fram... Hi-hi... Det er altså en amatør du har med å gjøre... ;)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så mange flotte bilder fra 17mai :) Synest kåpa di var flott! :) Kjekt med farger!
Nydelige bilder av solnedgangen og :) Ser at midnattsola ikkje er så alt for langt unna nei. Vi skal til Lofoten til høsten, så i år får vi nok ikkje sett så mykje til midnattsola nei. Får ha det til gode! :) Ønsker deg ei strålande fin veke! Godklem :)

Bloggullet sa...

Jag har fått paketet från dig med tröstpriset som jag vunnit hos dig. Tack, det var så fint.
Kram

Unknown sa...

Hei igjen :)

Midnattsola ja... Skal nordover i sommer og gleder meg til lyse Lofotnetter... Mamma er der oppe nå, mormor var 90 i går og det ble jo feiret!
Jeg havnet istedet på sykehus med lungebetennelse, men kom ut i går, der derfor innom bloggene og bare koser meg og titter nå...
Så ut som en deilig 17. mai hos dere!
klem/Nanni

Anonym sa...

Fine 17,-maibilder!
Tro meg -det er ikke moro med barnevogn på slike dager!

-Kamilla- sa...

Helt herlig vær på 17. mai i år jah!
Tror vi i nord er mer vant til regn, sludd og kald vind enn sol og flotte temperaturer på 17. mai.
Jeg er en sånn person som vanligvis gruer seg til 17. mai, men i år var det en utrolig fin dag.

Bunaden min (Nordlands bunad)
fikk henge i skapet i år, pga en vond ankel (klarer ikke ha på meg sko med helkappe) Hadde sett litt rart ut med bunad og knall rosa klogger!! Så da ble det dressbukse og pene jesus sandaler, så det var beleilig med det fine været :-)
PS! Har fått beskjed om at pakken er på vei, Jiipiii!
Klem!

-Kamilla- sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
aase sa...

Så snill du er som låner bort bunaden din!! Lekker grønn kåpe du har kjøpt!! Nydelige bilder fra byen og sol hos dere!! Aldri vært der nord og det ser så vakkert ut!!

Kommer på besøk i bloggen din siden jeg!!

klem fra Aase i Lier

Vero sa...

Oj! Det bilde med Tromsdalstind i bakgrunnen var utrolig fint!